تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

امیدی برای بهره‌برداری پروژه راه آهن اردبیل تا پایان سال نیست

  • کد خبر : 9633
  • 10 دی 1402 - 11:28
امیدی برای بهره‌برداری پروژه راه آهن اردبیل تا پایان سال نیست
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: اراده ای در سازمان برنامه و بودجه برای تأمین اعتبار مورد نیاز و تکمیل راه آهن اردبیل – میانه نمی‌بینم.
به گزارش آذردید؛
صدیف بدری در جلسه بررسی آخرین وضعیت پروژه راه آهن اردبیل – میانه با حضور وزیر راه و شهرسازی، اظهار کرد: با یک‌هزار تا ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار تزریقی نمی‌توان این پروژه را تا پایان امسال به بهره‌برداری رساند بلکه نیاز است منابع بیشتر برای این پروژه تزریق شود.

وی تصریح کرد: هر چند دولت سیزدهم تلاشی جدی برای تکمیل این پروژه با دستور رییس جمهور انجام داده اما بعید است تا پایان امسال ۴۳ کیلومتر ریل‌گذاری و ۵۰۰ متر لاینینگ به سرانجام رسیده و پروژه تا ۲، سه ماه آینده آماده بهره‌برداری شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: بعید است که راه آهن اردبیل برای افتتاح تا دهه فجر با حضور رییس جمهور آماده شود و قطعا در سه ماهه اول سال آینده باید منتظر تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه بود.

بدری افزود: متأسفانه سازمان برنامه و بودجه اراده‌ای برای تزریق منابع مورد نیاز برای این پروژه و پرداخت مطالبات پیمانکاران و خرید ریل و سایر منابع مورد نیاز از خود نشان نمی‌دهد و ضروری است تا وزارت راه و شهرسازی با پیگیری‌های مستمر نسبت به تأمین این منابع تدبیری مناسب‌تر بیندیشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تلاشی مؤثر برای تکمیل این پروژه نیاز است و قطعا بازدیدها و گزارش‌های مکرر دردی را دوا نخواهد کرد و ضروری است بعد از گذشت ۲۰ سال مردم استان اردبیل طعم شیرین بهره‌برداری از این پروژه و پیوستن به شبکه ریلی سراسری را به عینه بچشند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: پیمانکار پروژه باید پاسخی شفاف به این سؤالات بدهد که روزانه چقدر می‌تواند ریل‌گذاری انجام داده و یا عملیات لاینینگ را به سرانجام برساند که قطعا با برآوردها و تجزیه و تحلیل شرایط موجود ما به این نتیجه می‌رسیم که این پروژه تا پایان امسال آماده افتتاح نخواهد بود و باید سال آینده شاهد تکمیل و راه‌اندازی این خط ریلی بود.

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=9633
  • 91 بازدید

برچسب ها

نوشته‌های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.