تاریخ : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳

بهره مندی از تمام ظرفیت های دستگاه قضایی برای کاهش اطاله دادرسی و تسریع در رسیدگی ها

  • کد خبر : 9570
  • 06 دی 1402 - 20:05
بهره مندی از تمام ظرفیت های دستگاه قضایی برای کاهش اطاله دادرسی و تسریع در رسیدگی ها
معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: بهره مندی از تمام ظرفیت های دستگاه قضایی برای کاهش اطاله دادرسی و تسریع در رسیدگی ها اولویت اساسی است.
به گزارش آذردید؛

 

 

 

 

 

 

 

صادق زاده معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان اردبیل: بهره مندی از تمام ظرفیت های دستگاه قضایی برای کاهش اطاله دادرسی و تسریع در رسیدگی ها

جلسه بررسی تخصصی شناسایی علل و زمینه های اطاله دادرسی و تجدید اوقات پرونده ها در محاکم با حضور معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان، معاون آمار و فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان و روسا و نمایندگان محاکم حقوقی، تجدید نظر، دادسرا برگزار شد.

به گزارش اداره رسانه و روابط عمومی دادگستری استان اردبیل، صادق صادقزاده معاون آمار و فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان در این خصوص گفت: یکی از مهمترین رویکردهای اصلی دستگاه قضایی که در سند تحول و تعالی قضایی استان به آن تأکید شده است، کاهش اطاله دادرسی و تسریع در رسیدگی هاست. لذا دادگستری استان در راستای اجرای سند تحول قضایی، با اتخاذ تدابیر و اقدامات لازم و با استفاده از ظرفیت های موجود سعی می کند با روش های علمی و با برنامه ریزی های دقیق به آنچه مدنظر و از اهداف ترسیم شده دستگاه قضایی است دست یابد.
وی افزود: با توجه به اینکه تجدید اوقات رسیدگی و عدم وصول به موقع پرونده های استنادی از شعبات مربوطه از عوامل موثر در بحث اطاله دادرسی است، گفت: برای حل این موضوع تدابیر پیشگیرانه ای از جمله لزوم تقویت واحد ارجاع و انجام سابقه یابی بر اساس مشخصات هویتی می تواند اثر بخش باشد.
صادقزاده معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان همچنین با اشاره به عواملی همچون عدم وصول به موقع نظریه های کارشناسی به شعبه، ناقص بودن بودن پرونده و تأخیر در دریافت نظریه پزشکی قانونی و سایر موضوعات تأثیر گذار در طولانی شدن فرآیند رسیدگی ها گفت: با بهره مندی از مشورت و نظرات کارشناسی صاحبنظران برای هر یک از این موضوعات برنامه ها و اقدامات لازم پیش بینی شده که امید است با اجرایی نمودن آن بسیاری از این مشکلات برطرف گردد.

اداره رسانه و روابط عمومی دادگستری کل استان اردبیل

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=9570
  • 53 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.