تاریخ : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳

دقت در تنظیم اسناد موجب افزایش و ارتقای اعتماد عمومی نسبت به مجموعه ثبتی می گردد

  • کد خبر : 9518
  • 04 دی 1402 - 12:35
دقت در تنظیم اسناد موجب افزایش و ارتقای اعتماد عمومی نسبت به مجموعه ثبتی می گردد
 اعضای جدید هیات مدیره کانون سردفترداران و دفتریاران ثبت اسناد و املاک استان با مقام عالی قضایی استان دیدار کردند.
به گزارش آذردید؛

حجت الاسلام و المسلمین کثیرلو رئیس کل دادگستری استان در ابتدای این دیدار با قدردانی از اقدامات مطلوب انجام گرفته در خصوص صدور صد درصدی اسناد رسمی برای اراضی ملی و منابع طبیعی استان و نیز تعیین تکلیف و حل مشکلات ۵۰ ساله ۴۲ روستا و قشلاقات محدوده شرکت های کشت و صنعت دامپروری مغان و پارس و صدور سند برای این اراضی، در ادامه خواستار اتخاد تدابیر لازم و تسریع در صدور اسناد رسمی تک برگی برای املاک دستگاه های دولتی و نیز زمین های زراعی شد.

وی سپس‌ با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری و رئیس محترم قوه قضائیه در خصوص اجرای دقیق و صحیح سند تحول و تعالی قضایی اظهار داشت: یکی از مهمترین محورهای مورد تأکید در این سند، توجه به مقوله پیشگیری از وقوع جرم است که باید این موضوع بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. لذا یکی از شاخص های اثر گذار در این بخش دقت در صدور اسناد رسمی است که ضمن پیشگیری از وقوع جرائم و تخلفات موجب افزایش و ارتقای اعتماد عمومی نسبت به مجموعه ثبتی می گردد.

حجت الاسلام والمسلمین کثیرلو در این دیدار با آسیب شناسی و تهدیدهای مجموعه کارکنان دستگاه های قضایی و اجرایی بر لزوم رعایت مسایل اخلاقی و دقت در بحث مالی تأکید کرد و گفت: در این خصوص توصیه های بسیاری در آیات و روایات و آموزه های دینی وجود دارد که مسلما افراد موفق در زندگی فردی و اجتماعی با پیروی از این فرامین و با اخلاص، تعهد و ایمان توانسته اند بر این دو معضل و تهدید غلبه کنند و به قله های موفقیت و سعادت دست یابند.

قانونمداری و احساس مسئولیت مضاعف در شناخت وظایف و انجام دقیق آن و نیز استفاده از فن آوری های نوین در راستای تسریع و تسهیل دسترسی مردم به خدمات از دیگر توصیه های مقام عالی قضایی اسنتان در این دیدار بود.

در این دیدار مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان و نیز اعضای هیات مدیره کانون گزارشی از وضعیت، تعداد و آمار دفاتر فعال در استان ارایه نمودند.

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=9518
  • 65 بازدید

برچسب ها

نوشته‌های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.