تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
در آستانه شب یلدا؛

۱۴ محکوم جرایم غیرعمد در استان اردبیل آزاد شد

  • کد خبر : 9366
  • 30 آذر 1402 - 12:55
۱۴ محکوم جرایم غیرعمد در استان اردبیل آزاد شد
معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری و نایب رئیس نمایندگی ستاد دیه اردبیل گفت: ۱۴ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد و مالی که دوران محکومیت خود را سپری می‌کردند، در آستانه شب یلدا با کمک جمعی از دانش‌آموزان و فرهنگیان اردبیل از زندان‌های استان آزاد شدند.
به گزارش آذردید؛

یوسف خدادادی روز پنجشنبه در آیین آزادی این زندانیان و خیرانی که به آزادی آنها کمک کردند، اظهار کرد: دانش‌آموزان مجتمع آموزشی نخبگان اردبیل به مناسبت فرا رسیدن شب یلدا در اقدامی انسان‌دوستانه با اهدای اندوخته‌های خود در آزادی این ۱۴ زندانی جرایم غیرعمد مشارکت کردند.

وی افزود: این زندانیان که مبلغ محکومیتشان بیش از ۳۶۰ میلیارد ریال بود، با کمک خیران، ستاد مردمی دیه و مشارکت یک میلیارد ریالی دانش‌آموزان و فرهنگیان مجتمع آموزشی نخبگان اردبیل در آستانه شب یلدا به آغوش خانواده‌هایشان بازگشتند.

معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل بیان کرد: زندانیان جرایم غیرعمد، افرادی هستند که ناخواسته و از بد روزگار به دلیل بدهکاری‌هایی مانند دیه ناشی از تصادف رانندگی، دیه ناشی از حادثه‌های کارگاهی یا محکومیت‌های مالی مانند مهریه و نفقه گرفتار زندان شدند.

خدادادی اضافه کرد: اردبیلی‌ها در دست‌گیری از نیارمندان زبانزد همگان بوده و هستند و شب یلدا به عنوان آیین کهن مهر و دوستی در فرهنگ غنی ایرانیان و پیام‌آور محبت، وحدت، همدلی و بهانه‌ای برای باهم بودن است؛ ما جزیی از این فرهنگ هستیم که می‌توانیم با حرکتی هر چند کوچک و ناچیز در راستای دستگیری از نیازمندان در این مناسبت دلی را به‌دست آوریم.

وی با بیان اینکه حرکت خیر و عمل نیک اندیش دانش‌آموزان این واحد آموزشی را باید ارج نهاد، تاکید کرد: کمک به هم‌نوع و ترویج فرهنگ بخشش و بخشندگی، یکی از مهم‌ترین موضوع‌هایی است که باید در کنار آموزش‌های معمول، در برنامه‌های مدرسه‌ها گنجانده شود.

۱۴ محکوم جرایم غیرعمد در استان اردبیل آزاد شدند

نایب رئیس نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل اضافه کرد: ۱۷۲ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد و مالی با مبلغ محکومیت بیش از ۲ هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال با کمک‌های نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل، گذشت شاکیان، آورده مددجویان، تسهیلات بانکی و صدور احکام اعسار قضایی از زندان‌های این استان آزاد شدند.

در ادامه این آیین ضمن اهدای یک شاخه گل به زندانیان آزاد شده، از دانش‌آموزان و فرهنگیان مجتمع آموزشی نخبگان اردبیل با اهدای یک لوح تکریم، یک جلد کلام‌الله مجید و صحیفه سجادیه تجلیل به‌عمل آمد.

به گزارش ایرنا، نمایندگی ستاد مردمی دیه در استان اردبیل سال ۱۳۸۱ تاسیس شده است که از بدو تاسیس با کمک مالی نیکوکاران و این ستاد، افزون بر چهار هزار و ۴۷۵ نفر با مجموع مبلغ بدهی یا محکومیت بیش از ۶ هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال از زندان‌ آزاد شدند.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران و همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، زنجان و کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=9366
  • 71 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.