تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

آموزش سالانه ۸۰ هزار زندانی در کشور

  • کد خبر : 9979
  • 20 دی 1402 - 12:20
آموزش سالانه ۸۰ هزار زندانی در کشور
مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور از آموزش سالانه 80 هزار زندانی در کشور خبرداد و گفت: در حال حاضر حدود ۵۰ هزار در مراکز وابسته به این تعاونی مشغول به کار هستند.
به گزارش آذردید؛

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور خبردارحیم مطهرنژاد در نشست با خبرنگاران اظهارکرد: بنیاد تعاون زندانیان کشور از ۸۲ سال قبل تاسیس شده و وظیفه این تعاونی اشتغال زندانیان و کمک به معیشت آنها و خانواده‌ها می باشد.

به گفته وی این بنیاد در سراسر کشور صدها کارگاه تولیدی، زمین زراعی، مجتمع پرورش دام و طیور و … دارد که در آن هزاران نفر از زندانیان مشغول به کار هستند.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور با بیان اینکه در حال حاضر در داخل، پیرامون و بیرون از زندانها ۵۰ هزار نفر زندانی شاغل وجود دارد، اذعان کرد: ۱۵ هزار نفرازین زندانیان اشتغال نشسته و بقیه اشتغال مولد دارند.

وی افزود: فعالیت‌های این بنیاد باعث حمایت از حدود یک میلیون ۲۰۰ نفر از اعضای خانواده زندانیان در سراسر کشور شده است.

مطهرنژاد ادامه داد: منظور از اشتغال نشسته درباره زندانیانی است که می‌خواهند بخشی از اوقات شان را با فعالیت‌هایی پر کنند.

مدیرعامل بنیاد تعاونی زندانیان با اشاره اشتغال مولد خاطرنشان کرد: این افراد محصولی را تولید می‌کنند که حتما به بازار عرضه می‌شود.

مطهرنژاد در خصوص چگونگی بکار گیری زندانیان نیر خاطر نشان کرد: در هر زندان یک شورای طبقه بندی وجود دارد که شورا بررسی می‌کند و اجازه می‌دهد زندانی در بیرون از زندان کار کند. مجموع این افراد ۵۰ هزار نفر هستند که حدود ۲۰ هزار نفر از آنها رای باز هستند و بیرون از زندان کار می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بنیاد تعاون زندانیان در سراسر کشور مراکز اشتغال دارد، یادآور شد: در کل کشور حدود هزار مرکز کوچک، متوسط و بزرگ برای اشتغال داریم و انواع و اقسام تولیدات شامل: صنایع دستی، پوشاک، مصنوعات فلزی، قطعه سازی، کشاورزی، دامپروری و … را انجام می‌دهیم. این مراکز در ۲۳۰ شهر کشور فعال هستند.

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=9979
  • 53 بازدید

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.