تاریخ : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳

برگزاری بیش از ۱۴۰۰ برنامه فرهنگی و کتابخانه ای همزمان با هفته کتاب در کتابخانه های عمومی استان اردبیل

  • کد خبر : 8207
  • 29 آبان 1402 - 10:55
برگزاری بیش از ۱۴۰۰ برنامه فرهنگی و کتابخانه ای همزمان با هفته کتاب در کتابخانه های عمومی استان اردبیل
پروانه رضاقلیزاده با حضور در برنامه رادیویی، تلویزیونی صدا و سیمای مرکز اردبیل، برنامه‌های هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار در استان اردبیل را تشریح کرد.
به گزارش آذردید؛

همزمان با ۲۴ آبان ماه و روز گرامی داشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار، پروانه رضاقلیزاده، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با حضور در صدا و سیمای مرکز اردبیل و در برنامه «رادیوساعتی» برنامه‌های هفته کتاب در استان اردبیل را تشریح کرد.

 

در این برنامه که بصورت زنده از رادیو و تلویزیون صدا و سیمای مرکز اردبیل پخش می‌شد مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به فعالیت ۸۳ باب کتابخانه در سطح استان گفت: پراکندگی کتابخانه‌های عمومی در به مراکز شهری محدود نبوده و ۱۶ کتابخانه روستایی نیز در تعدادی از روستاها احداث و گاهاً به عنوان تنها نهاد فرهنگی روستا در اختیار ساکنین این مناطق قرار گرفته است.

رضاقلیزاده با بیان اینکه در جشنواره روستاهای دوستدار کشور ۲ روستا از استان اردبیل منتخب شده‌اند افزود: علاوه بر این خانم‌ها سمیه نظری از روستای ایران‌آباد شهرستان پارس‌اباد به عنوان کتابخوان برتر کشور و فاطمه مهری کتابدار کتابخانه عمومی شهید رجایی پارس‌آباد به عنوان کتابدار برتر کشور انتخاب شده‌اند که نشان از جایگاه ویژه کتابخانه‌ها در جامعه مخصوصا روستانشینان دارد.

 

برگزاری بیش از ۱۴۰۰ برنامه فرهنگی و کتابخانه ای همزمان با هفته کتاب در کتابخانه های عمومی استان اردبیل

وی در ادامه به سایر برنامه‌های هفته کتاب از جمله؛ پویش کتابخون و اهدای خون توسط کارکنان و کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان، برگزاری همایش به مناسبت هفته کتاب و برنامه‌های ویژه کودک و نوجوان و برگزاری جشن‌های کتاب در تمامی کتابخانه‌های عمومی استان و نشست‌های کتابخوان اشاره کرد و افزود: همزمان با سی و یکمین دوره هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار بیش از ۱۴۰۰ برنامه فرهنگی و کتابخوانی بامحوریت کتاب و محتوای فرهنگی به صورت حضوری و مجازی در کتابخانه های عمومی استان اجرا خواهد شد.

 

برگزاری بیش از ۱۴۰۰ برنامه فرهنگی و کتابخانه ای همزمان با هفته کتاب در کتابخانه های عمومی استان اردبیل

 

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان خاطر نشان کرد: از ۲۳ آبان ماه لغایت ۲۵ آبان ثبت‌نام رایگان در همه کتابخانه‌های استان شروع شده و علاقمندان علاوه بر مراجعه حضوری به کتابخانه‌ها برای عضویت رایگان می‌توانند به سامانه مدیریت یکپارچه «سامان» مراجعه و غیرحضوری ثبت نام کنند. و علاوه بر آن طرح بخشودگی جرائم برای دیرکرد کتب امانتی از ۲۳ لغایت ۳۰ آبان به شرط عودت کتاب انجام می شود.

رضاقلیزاده تصریح کرد: هفته کتاب بهانه‌ای برای دعوت عموم مردم به کتاب و کتابخوانی است و از همین‌جا از همه خانواده‌ها دعوت می کنیم که در تمام مناطق شهری و روستایی که با کتاب و مطالعه انس بگیرند زیرا اگر خانواده‌ها کتاب خوان باشند قطعا فرزندان کتابخوان به بار خواهند آورد و از تاثیرات مثبت مطالعه بر تمام جوانب زندگی نیز نباید غافل شد.

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=8207
  • 42 بازدید

برچسب ها

نوشته‌های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.