تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

تأکید دادستان اردبیل بر لزوم نظارت مستمر بر پارکینگ ها و تعیین تکلیف خودروهای فرسوده

  • کد خبر : 8298
  • 04 آذر 1402 - 13:50
تأکید دادستان اردبیل بر لزوم نظارت مستمر بر پارکینگ ها و تعیین تکلیف خودروهای فرسوده
به منظور ساماندهی پارکینگ خودروهای توقیفی مبارزه با مواد مخدر و بررسی وضعیت انبارهای اموال تملیکی، همایش دادستان های کل کشور از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با سخنرانی دادستان محترم کل کشور برگزار شد.
به گزارش آذردید؛

جلال آفاقی دادستان مرکز استان در حاشیه این همایش با اشاره به دستورالعمل ابلاغی از مرکز مبنی بر اجرای مفاد آن از جمله فرایند توقیف، انتقال ، نگهداری و ترخیص وسایل نقلیه اظهار داشت: در این خصوص هماهنگی های لازم با دستگاه های و نهاد های مرتبط از جمله نیروی انتظامی بعمل آمده تا ضمن نظارت مستمر بر وضعیت پارکینگ های استان هر چه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف خودروهای رسوبی و فرسوده کف پارکینگ ها اقدام نمایند.

وی گفت: در این راستا کارگروه نظارت بر وسایط نقلیه توقیفی در مرکز استان متشکل از نمایندگان رئیس دادگستری استان، دادستان مرکز استان و فرماندهی انتظامی استان تشکیل و کارگروه مشابهی در حوزه های قضایی تابعه استان نیز تشکیل شده تا تعداد و مشخصات وسایط نقلیه اعم از خودرو و موتورسیکلت از حیث رسوبی و فرسوده بودن احصاء و به کارگروه استانی گزارش نمایند.

دادستان مرکز استان با بیان اقدامات این کارگروه گفت: تهیه قبض متحد الشکل با رسید الکترونیکی بر اساس دستورالعمل ابلاغی، مکلف شدن پلیس راهور به تسهیل سازی در ترخیص آندسته از وسایط نقلیه حائز شرایط ، تسریع در انجام مکاتبات لازم از سوی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر برای تعیین تکلیف وسایط نقلیه که مستلزم صدور دستور قضایی هستند، نظارت و بازدید مستمر از پارکینگ ها و اعلام دقیق آمار وسایط نقلیه از مهمترین اقدامات این کارگروه است.

وی افزود: همچنین در راستای اجرایی نمودن مفاد دستورالعمل بیش از ۳۰۰۰ دستگاه موتورسیکلت رسوبی در پارکینگ های استان تعیین تکلیف شده و نزدیک به ۴۰۰ دستگاه خودرو فرسوده شناسایی شده که اقدامات لازم جهت تعیین تکلیف آنها در حال پی گیری است.

وی در پایان از عموم شهروندان خواست تا در صورت داشتن خودروی توقیفی با در دست داشتن مدارک لازم و با مراجعه به مرجع انتظامی هر چه سریعتر نسبت به ترخیص و تعیین تکلیف نمودن خودروی توقیفی خود اقدام نمایند.

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=8298
  • 57 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.