تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

تأکید رئیس کانون موسسات داوری استان بر لزوم تسریع و تسهیل در رسیدگی، ارجاع و ابلاغ در موسسات داوری

  • کد خبر : 11051
  • 27 فروردین 1403 - 9:04
تأکید رئیس کانون موسسات داوری استان بر لزوم تسریع و تسهیل در رسیدگی، ارجاع و ابلاغ در موسسات داوری
رئیس کانون موسسات داوری استان در دیدار مدیران و دبیر کانون موسسات داوری اردبیل با تشریح اهمیت داوری در رفع خصومت و اختلافات و کاهش ورودی پرونده ها به دادگستری خاطر نشان کرد: داوری دارای ظرفیت های بسیار بوده که مسلماً با ارجاع پرونده ها به موسسات داوری طرفین از مزایای آن بهره مند می شوند. لیکن ارجاع پرونده ها به موسسات داوری دارای شروطی است که متعاملین باید در حین انعقاد قراردادهای خود شرط داوری را در آن درج نمایند.
به گزارش آذردید؛

یوسف خدادادی رئیس کانون موسسات داوری استان در دیدار مدیران و دبیر کانون موسسات داوری اردبیل با تشریح اهمیت داوری در رفع خصومت و اختلافات و کاهش ورودی پرونده ها به دادگستری خاطر نشان کرد: داوری دارای ظرفیت های بسیار بوده که مسلماً با ارجاع پرونده ها به موسسات داوری طرفین از مزایای آن بهره مند می شوند. لیکن ارجاع پرونده ها به موسسات داوری دارای شروطی است که متعاملین باید در حین انعقاد قراردادهای خود شرط داوری را در آن درج نمایند.
وی در این دیدار با اشاره به ضرورت آشنایی آحاد مردم با مزایای داوری برلزوم استفاده از تمام ظرفیت ها برای ترویج توسعه استفاده از داور در جامعه تأکید کرده، بار دیگر، تسریع و تسهیل در رسیدگی ها، در دسترس بودن داور و کاهش هزینه های رسیدگی بدون مراجعه به محاکم قضایی را به عنوان مهم ترین مزایای داوری یاد آور گردید.
خدادادی در ادامه با ارایه گزارشی از عملکرد کانون موسسات داوری از افزایش نزدیک به ۴۰ درصدی میزان ارجاع پرونده ها به داوری در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل خبر داده و افزود: موسسات داوری باید بیش از پیش نسبت به تسهیل و تسریع در رسیدگی های پرونده ها اهتمام داشته باشند تا نتایج آن در سریعترین زمان ممکن محقق شده و رضایتمندی عمومی از عملکرد این موسسات بدست آید.

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=11051
  • 49 بازدید

برچسب ها

نوشته‌های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.