تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

تعیین ضرب‌الاجل ۱۵ روزه برای جمع‌آوری دستگاه کش لس

  • کد خبر : 9279
  • 29 آذر 1402 - 12:37
تعیین ضرب‌الاجل ۱۵ روزه برای جمع‌آوری دستگاه کش لس
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل گفت: دستگاه‌های کش‌لس بانکی ظرف مدت ۱۵ روز باید از تمامی مجتمع‌های پزشکان و سایر پاساژ‌ها و اماکن تجاری در سطح شهرستان اردبیل جمع‌آوری شود.
به گزارش آذردید؛

جلال آفاقی در بازدید از مجتمع‌های پزشکان در شهر اردبیل اظهار کرد: برخی از مجتمع‌های پزشکان و پاساژ‌های سطح شهر اردبیل نسبت به نصب دستگاه کش لس برای ارائه خدمات بانکی غیرنقدی اقدام کرده‌اند، که این عمل به نوعی فرار مالیاتی محسوب شده و لذا این دستگاه‌ها باید ظرف ۱۵ روز از سطح شهرستان جمع‌آوری شود.

وی افزود: عملکرد این دستگاه به نوعی است که برخی از صاحبان اصناف و یا پزشکان به جای استفاده از کارت‌خوان شخصی در مطب یا صنف خود، با نصب این دستگاه در داخل پاساژ و مجتمع‌های تجاری یا پزشکان، بیماران و مشتری‌های خود را نسبت به استفاده از این دستگاه و انجام عملیات کارت به کارت هدایت می‌کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل ادامه داد: این عمل ضمن اینکه هزینه کارمزد اضافی به بیمار یا مشتری را متحمل می‌سازد، سبب می‌شود تا درآمد پزشکان یا صاحب صنف مذکور در سامانه بانکی ثبت نشده و سبب کتمان درآمد و فرارمالیاتی شود و لذا بانک‌هایی که برخلاف قانون نسبت به نصب این دستگاه در مجتمع‌های پزشکان یا اماکن غیرعمومی و پاساژ‌های تجاری مبادرت می‌کنند به نوعی معاونت در فرار مالیاتی انجام می‌دهند.

آفاقی بیان کرد: طبق قوانین بانکی ارائه و نصب، اجاره یا فروش این دستگاه در اماکن غیرعمومی و انتقال آن به اشخاص حقیقی یا حقوقی خلاف قانون بوده و لذا تمامی بانک‌های عامل که این دستگاه را باید در اسرع وقت از اماکن غیرعمومی جمع‌آوری کنند.

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=9279
  • 65 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.