تاریخ : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳

توجه به مقوله پیشگیری قبل از ارجاع پرونده ها به دیوان عدالت اداری از سوی ادارات

  • کد خبر : 11069
  • 28 فروردین 1403 - 7:40
توجه به مقوله پیشگیری قبل از ارجاع پرونده ها به دیوان عدالت اداری از سوی ادارات
جلسه هم اندیشی در خصوص پیشگیری از ورود پرونده های پرتکرار به دیوان عدالت اداری با حضور یعقوب زاده مسئول دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در استان و نمایندگان حقوقی ادارات و نهاد های دولتی در دادگستری استان برگزار شد.
به گزارش آذردید؛

یعقوب زاده در این جلسه با تأکید بر نگاه پیشگیرانه در تشکیل پرونده های مربوط به دیوان عدالت اداری اظهار داشت: با توجه به تغییرات قانون جدید دیوان عدالت اداری از جمله تبصره ۴ماده ۱۶ قانون دیوان عدالت اداری و تأکید بر نگاه پیشگیرانه، انتظار از نمایندگان حقوقی دستگاه های اجرایی استان بر آن است تا با بررسی درخواست مراجعین و رسیدگی به درخواست کتبی آنان نسبت به حل و فصل مشکلات در مواردی که قانونا در خود دستگاه قابل حل است اقدام نمایند تا از این طریق از ورود پرونده های غیرضروری به دیوان عدالت اداری پیشگیری گردد. بنابراین نمایندگان حقوقی ادارات بایستی راهنمایی و ارشادات قانونی به مراجعین در خصوص ضرورت ارایه ی درخواست کتبی و اخذ جوابیه لازم از ادارات برای مراجعه به دیوان را باید داشته باشند.
وی همچنین در این جلسه بر لزوم انعکاس دادخواست های سریالی توسط نمایندگان حقوقی دستگاه های اجرایی استان به دیوان عدالت اداری و به تبع آن پیشگیری از ورود دادخواست های مشابه و تکراری و نیز اجرای سریع آرای هیات عمومی دیوان عدالت اداری و احکام قطعیت یافته دردیوان عدالت اداری تأکید کرد.

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=11069
  • 42 بازدید

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.