تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

توسعه کشت های گلخانه ای بستر افزایش تولید محصولات و رونق کشاورزی

  • کد خبر : 8960
  • 19 آذر 1402 - 14:31
توسعه کشت های گلخانه ای بستر افزایش تولید محصولات و رونق کشاورزی
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوثر گفت : توسعه کشت های گلخانه ای بستر افزایش تولید محصولات و رونق کشاورزی در منطقه و همچنین افزایش بهره وری آب را فراهم کرده و از طرف دیگر بستر مناسبی را برای بکار گیری جوانان تحصیل کرده دانشگاهی فراهم می آورد .
به گزارش آذردید؛

خیبرعلی جلیلی با اعلام این خبر افزود: احداث ۴ واحد گلخانه ای به مساحت مفید سالن های گلخانه ۰.۸ هکتار از نیمه دوم سال ۱۳۹۵ آغاز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوثر افزود: گلخانه‌های موجود در شهرستان که مشغول تولید هستند با اشتغالزایی ۸ نفر به صورت مستقیم و ۱۶ نفر به صورت غیر مستقیم فعالیت می‌کنند. وی تصریح کرد: برنامه توسعه گلخانه ها در سالهای آتی ، همچنان از اولویت کاری واحد باغبانی بوده و با توجه به محدودیت‌های منابع آبی احداث و توسعه گلخانه‌ها می بایست با سرعت بیشتری گسترش یافته و توسعه کشت محصولاتی چون سبزی و صیفی به دلیل صرفه اقتصادی و بازار فروش می بایست در اولویت قرار گیرد.

جلیلی با تاکید بر لزوم ترویج و توسعه گلخانه ها در جهت کاهش مصرف آب در بین کشاورزان و توجه ویژه به تغذیه گیاهی محصولات گلخانه ای ، افزود : سالانه ۶۵۰ هزار شاخه گل رزهلندی در گلخانه های روستای نیلق، آقباش و در گیوی علیا تولید می شود و به بازارهای مصرف عرضه می گردد.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود: از تمامی سرمایه گذارانی که در این بخش سرمایه گذاری می کنند حمایت می کنیم زیرا پرورش محصولات در فضای بسته و گلخانه ای علاوه بر آب بری کم باعث ایجاد اشتغال و درآمد پایدار شده و از طرف دیگر بستر مناسبی برای جوانان تحصیل کرده و جویای کار فراهم می سازد تا با بهره گیری از تحصیلات دانشگاهی از شرایط اکولوژیکی مناسب منطقه برای ایجاد درآمد و کارآفرینی استفاده نمایند .

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=8960
  • 56 بازدید

نوشته‌های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.