تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
دادستان اردبیل:

جهاد انتخاباتی مهمترین رسالت امروز اصحاب رسانه است

  • کد خبر : 10273
  • 10 بهمن 1402 - 13:45
جهاد انتخاباتی مهمترین رسالت امروز اصحاب رسانه است
دادستان اردبیل در نشست تخصصی اصحاب مطبوعات و رسانه‌های استان که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، در محل استانداری برگزار شد، با تبیین نقش رسانه در انتخابات پیش‌رو به عنوان مهمترین رویداد سال، بر روشنگری و تشویق مردم به انتخاب اصلح تاکید کرد.
به گزارش آذردید؛

جلال آفاقی دادستان مرکز استان در نشست تخصصی اصحاب رسانه‌های استان اردبیل که با محوریت انتخابات برگزار شد، با تبیین نقش رسانه، روشنگری و ارتقای همدلی و وحدت در جامعه را از رسالت‌های خطیر رسانه‌ها دانست.

🔹وی با اشاره به انتخابات پیش‌رو، آن را به‌عنوان مهمترین رویداد سال دانسته، اظهار داشت: جهاد انتخاباتی، مهمترین رسالت امروز اصحاب رسانه است. 🔹 آفاقی از انتخابات به مظهر اقتدار کشور، تعبیر نموده، وحدت همیشگی آحاد مردم را مایه نقش‌برآب شدن نقشه‌های شوم بدخواهان و دشمنان قسم خورده دانست.

🔹دادستان اردبیل، با بیان اینکه مشکلات، کمبودها و نارسایی‌ها و اشکالات موجود نباید موجب غفلت از دستاوردها باشد، امیدآفرینی و تلاش برای افزایش اعتماد عمومی مردم با تبیین اقدامات و اطلاع‌رسانی‌های صادقانه توسط رسانه‌ها را خواستار شد.

🔹وی با اعلام حمایت دادستانی از انتقادات سازنده و تاکید به مطالبه‌‌گری اصحاب رسانه به عنوان مدعی‌العموم دوم جامعه، مرز و تفاوت انتقاد با تخریب یا تشویش اذهان عمومی و نشراکاذیب را یادآور شده، از خبرنگاران خواست؛ بیش از پیش حرمت و آبروی اشخاص را خط قرمز خود قرار دهند و در ایفای مسئولیت اجتماعی خود تلاش نمایند.

🔹اقدام مراجع مرتبط برای شناسایی صفحات و کاربری‌های جعلی و تقلبی در فضای مجازی و معرفی به دادستانی از جمله تاکیدات آفاقی در این نشست بود.

🔹دادستان مرکز استان اردبیل همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به اصلاحیه قانون انتخابات و نوآوری‌های اعمال شده اشاره کرده، انتخاب ضابطین خاص قضایی از اعضای هیئت‌های نظارت و شورای نگهبان و پیش‌بینی ستادهای تبلیغاتی مجازی را از جمله نوآوری های قانون جدید خواند.

🔹آفاقی با ارائه گزارشی از اقدامات تشکیلات قضایی در ارتباط با انتخابات، صیانت از آرای مردم و حفظ سلامت انتخابات را ماموریت مهم دادستان‌های استان اعلام کرده، از برخورد جدی و قاطع با هرگونه جرایم مرتبط با برگزاری انتخابات در سطح استان خبر داد.

🔹دادستان اردبیل با توصیه به کاندیداها نیز افزود: داوطلبان قانون‌شکن و هنجار‌شکن صلاحیت قانون‌گذاری را ندارند و در هر مرحله از جریان انتخابات و با وجود اخذ صلاحیت اولیه، چنانچه ضوابط و مقررات و مسائل قانونی را رعایت نکنند، نسبت به بررسی مجدد صلاحیت آنها از سوی دادستانی اقدام خواهد شد.

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=10273
  • 53 بازدید

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.