تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

درخشش تولید کنندگان و بهره برداران در رقابت های ملی باعث افتخار و سرافرازی استان اردبیل است

  • کد خبر : 10116
  • 01 بهمن 1402 - 13:48
درخشش تولید کنندگان و بهره برداران در رقابت های ملی باعث افتخار و سرافرازی استان اردبیل است
امام جمعه اردبیل گفت: درخشش تولید کنندگان و بهره برداران در رقابت های ملی باعث افتخار و سرافرازی استان اردبیل است . ومسئولین امر باید از تمامی تولید کنندگانی که در راستای خودکفایی بخش کشاورزی و قطع وابستگی به بیگانگان سعی و تلاش می کنند قدر دانی نمایند.
به گزارش آذردید؛

آیت الله دکتر سید حسن عاملی که درجمع مسئولین ارشد استان در مراسم تجلیل از بهره برداران و تولید کنندگان استان برترملی در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی استان سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: درخشش تولید کنندگان و بهره برداران در رقابت های ملی باعث افتخار و سرافرازی استان اردبیل است . ومسئولین امر باید از تمامی تولید کنندگانی که در راستای خودکفایی بخش کشاورزی و قطع وابستگی به بیگانگان سعی و تلاش می کنند قدر دانی نمایند.

دکتر عاملی در ادامه سخنان خود افزود: مراکز تحقیقاتی بخش کشاورزی می بایست آخرین یافته های تحقیقاتی را در اختیار زارعین قرار دهند تاآنان بتوانند با برخورداری از علم بروز جهانی در راستای امنیت غذایی قدم بردارند .

این مقام مسئول افزود: استان اردبیل نباید از تحولات علمی عقب بماند و کشاورزی ما باید از حالت معیشتی خارج و به سمت اقتصادی برود. در حقیقت برنامه ریزی در بخش کشاورزی استان باید به گونه ای باشد که کشاورزی تولید ثروت بکند چون ثروت توام با عزت باعث ایجاد اشتغال و کارآفرینی و توسعه این بخش می شود .

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل به اشاره به دیدارهای خود با مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) افزود: هروقت به مناسبت های مختلف در محضر حضرت آقا حضور یافتم مدظله العالی همواره به مراکز دانش بنیان تاکید داشته وتوصیه می نمایند که نهایت حمایت از مراکز دانش بنیان و مراکز تحقیقاتی بعمل آید و تولید کنندگان و بهره برداران در عرصه های مختلف می بایست خود را باآخرین یافته ها علمی و تحقیقاتی هماهنگ بنمایندو کشت و زرع را به صورت تخصصی و با استفاده از توصیه ها و راهنمایی های کارشناسان انجام دهند .

امام جمعه اردبیل با نگرش تخصصی به اصل مقوله تولیدوبهره وری در بخش کشاورزی گفت: بیشترین میزان در آمد در آخرین حلقه تولید است پس باید خام فروشی محصولات کشاورزی در استان کنار گذاشته شود . خام فروشی به نفع تولید کننده و بهره بردار نیست ودر این خصوص باید تدابیر و راهکارهایی اندیشیده شود تا به تناسب محصول تولیدی صنایع تبدیلی و تکمیلی نیز در کنار آن احداث و راه اندازی شود ومحصولات تولیدی با ارزش اقتصادی بالا به فروش برسد در اینصورت تولید کننده متضرر نخواهد شد و محصولات تولیدی او دچار فساد و خرابی نمی شود و یا اینکه با نازلترین قیمت آنهم به صورت خام به فروش نمی رسد.

دکتر عاملی دربخش دیگری از سخنان خود به اصل بهره وری در استفاده بهینه از آبهای جاری و زیر زمینی اشاره کرد و افزود: متاسفانه کاهش میزان نزولات آسمانی از یک طرف و عدم بهره وری اصولی و درست از آب کشاورزی نه تنها استان بلکه کشور را به مخاطره انداخته است . وضعیت آبهای زیر زمینی به قدری خطرناک است که تولید کنندگان ما با حفر چاههای عمیق در حال بهره برداری از آبهای سالیان گذشته هستند.

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=10116
  • 55 بازدید

برچسب ها

نوشته‌های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.