تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

دوره داستان نویسی در اردبیل برگزار شد

  • کد خبر : 8139
  • 27 آبان 1402 - 10:40
دوره داستان نویسی در اردبیل برگزار شد
همزمان با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی، دوره داستان نویسی جلال آل احمد با حضور مهدی کفاش در استان اردبیل برگزار شد.
به گزارش آذردید؛
این دوره از سری کارگاههای آموزش داستان نویسی  به همت خانه کتاب و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با شرکت جمعی از نویسندگان و نوقلم ها در سالن حوزه هنری استان تشکیل شد.
در این دوره مدرس کارگاه مهدی کفاش از نویسندگان مطرح کشور و از داوران جشنواره جلال آل احمد با بیان اینکه انسان صاحب رویا است و ملتی که رویا ندارد، دچار کابوس می شود، اظهار کرد: داستان نویسی این رویا را پرورش می دهد و در راستای قابل استفاده سوق می دهد.
وی با بیان اینکه در این دنیا هر انسانی به چیزی که علاقه دارد وقت می گذارد، بیان کرد: یک نویسنده هم به دلیل علاقه ای که به این هنر دارد برایش وقت می گذارد و کتاب می خواند و کتاب می نویسد و این زیباترین بخش علاقه های انسانی تلقی می شود.
داور جشنواره داستان نویسی جلال آل احمد، کتاب آرایی و نحوه و دقت در چاپ اثر نویسنده را مهم ارزیابی و عنوان کرد: مهم نیست کتاب در چه مکان و شهر چاپ شده است اگر زیبایی بصری و ویرستاری خوب نداشته باشد هر چه قدر قوی هم باشد امتیاز کمتری کسب می کند
در این دوره برخی از نویسندگان اثر داستانی خود را خوانده و نسبت به موضوع کارگاه توسط مدرس نقد و بررسی شد.
همچنین قبل از آغاز دوره رجبی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل استان اردبیل را در پرورش نویسنده پیشتاز خواند و اظهار کرد: سالهاست به همت حوزه هنری استان اردبیل با تلاش
مدرسانی چون محمود مهدوی دوره های داستان نویسی برگزار می شود و خیلی از جوانان در سایه این تلاش ها به صورت حرفه ای کتاب می نویسند.
وی برگزاری این چنین دوره ها را سبب رشد ادبیات داستانی استان دانست و بیان کرد: تلاش می شود با ادامه چنین دوره ها در حوزه شعر و داستان چراغ ادبیات استان روشن نگه داشته شود و اردبیل به واقع به آن جایگاه واقعی خود در ادبیات داستانی دست پیدا کند.
مدیرکل ارشاد اسلامی اردبیل خواستار توجه مسئولان حوزه چاپ و نشر کشور در اهمیت دادن به آثار نویسندگان استانهایی چون اردبیل شد و تصریح کرد: متاسفانه اردبیل با داشتن نویسندگان مطرح و تولید آثار فاخر کتاب هایش در تیراژ محدود منتشر می شود و و در سطح ملی مطرح نمی شوند، امید می رود در این نوع کارگاهها با ایجاد ارتباط و تعامل بیشتر این مشکل حل شود.
Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=8139
  • 80 بازدید

نوشته‌های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.