تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

 شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان، لوکوموتیو پیشران کشاورزی اقتصادی نوآور و دانش بیان

  • کد خبر : 11514
  • 23 اردیبهشت 1403 - 11:50
 شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان، لوکوموتیو پیشران کشاورزی اقتصادی نوآور و دانش بیان
 سید مجتبی خیام نکویی در جلسه شورای راهبردی گفت: با کمک سازمان تات و افق ترسیم شده، شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان به لوکوموتیو پیشران کشاورزی اقتصادی نوآور و دانش بیان در سطح کشور تبدیل می‌شود.
به گزارش آذردید؛

سید مجتبی خیام نکویی در جلسه شورای راهبردی گفت: با کمک سازمان تات و افق ترسیم شده، شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان به لوکوموتیو پیشران کشاورزی اقتصادی نوآور و دانش بیان در سطح کشور تبدیل می‌شود.

 

معاون وزیر و رئیس سازمان تات در جلسه شورای راهبردی که با حضور رؤسای مؤسسات تحقیقاتی کشور برگزار شد، اظهار داشت: تولید محصولات فناورانه، آرندی، زیرساخت‌های آموزشی، تقویت زیرساخت‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی، به‌روزرسانی منابع پایه آب و خاک و پروژه‌های مسئله محور می‌تواند در توسعه و دانش‌بنیان شدن شرکت مؤثر باشد.

 

خیام نکویی با بیان اینکه پشتوانه اجرایی تحول کشاورزی ایران سازمان تات است، افزود: یکی از اهداف اصلی ما افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی است که این هدف با بهره‌گیری از علم و فناوری محقق می‌شود.

وی در بحث پروژه‌های مسئله محور بر ضرورت ورود نخبگان برای تقویت اقتصاد دانش‌بنیان تأکید کرد و افزود: برخی از چالش‌های موجود که قابیلت پژوهشی دارند، با اجرای پایان‌نامه‌های دانشجویی توسط دانشجویان دکتری برطرف می‌شوند. بکی از عناصر پویا شدن شرکت کشت و صنعت مغان حضور دانشجویان دکتری است که نشان‌دهنده پیشرفت مجموعه است.

 

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: اولویت اصلی وزارت جهاد کشاورزی حمایت از صنایع تبدیلی و تکمیلی است و معاونت‌های ذی‌ربط سازمان تات در حوزه وزارت‌خانه مکلف هستند تمهیدات لازم جهت حمایت از این بخش را فراهم کنند.

 

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان از جمله استعدادهای اقتصادی استان و کشور محسوب می‌شود؛ ولی صنایع تبدیلی به عنوان حلقه مفقوده هنوز به جایگاه واقعی خود دست نیافته است.

 

سید مجتبی خیام نکویی خاطر نشان کرد: ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی با رویکرد صادرات در شرکت کشت و صنعت در توسعه بخش کشاورزی و ایجاد ارزش‌افزوده نقش کلیدی دارد. هسته‌های فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در صنایع تبدیلی و تکمیلی از حمایت‌های سازمان تات برخوردار می‌شوند.

 

رئیس سازمان تات با تأکید بر اینکه هم اکنون در کشور ظرفیت دانش‌بنیانی در بخش کشاورزی بسیار بالا است، گفت: برای تحول در این حوزه، باید زمینه استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان مرتبط با چالش‌های موجود فراهم شود. وی راه‌اندازی هنرستان کشاورزی، آموزش مدیران و تورهای علمی را در توانمندسازی زیرساخت‌های آموزشی مؤثر دانست.

وی در بحث زیرساخت‌های آموزشی بیان کرد: تقویت زیرساخت‌های آموزشی با راه‌اندازی هنرستان کشاورزی، آموزش بهره‌برداران، آموزش نیروی انسانی، مدیران و تورهای علمی داخلی و خارجی مد نظر سازمان تات است.

 

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=11514
  • 36 بازدید

برچسب ها

نوشته‌های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.