تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

شناسایی و تقویت استعدادها و نخبگان جوان استان‌ها

  • کد خبر : 8832
  • 16 آذر 1402 - 9:55
شناسایی و تقویت استعدادها و نخبگان جوان استان‌ها
مشاور وزیر فرهنگ و مدیر عامل صندوق اعتباری هنر از اجرای طرح تحولی این صندوق با عنوان "شناسایی استعدادها و نخبگان جوان استان ها" از ماه آینده خبر داد.
به گزارش آذردید؛
سید مجید پور احمدی عصر چهارشنبه – ۱۵ آذرماه ۱۴۰۲- در آئین نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان اردبیل که در تالار مجتمع فرهنگی و هنری فدک شهر اردبیل که با استقبال انبوه هنرمندان و دوست داران فرهنگ و هنر استان  برگزار شد، ضمن ابلاغ سلام گرم و صمیمانه محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، گفت: بسیار خرسندم که در چهارمین سفر “کاروان هفت بحر هنر” در شهر زیبای اردبیل با مردم با صفای این استان هستیم؛ این افتخاری بزرگی ست برای ما در مجموعه صندوق اعتباری هنر و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که این امکان را فراهم کنیم تا از پیشکسوتان، نامداران وبزرگان عرصه فرهنگ و هنر استانها تجلیل داشته باشیم.
وی به جمعیت انبوه و ارزشمند حاضر اردبیل که پر از عشق و علاقه مند به فرهنگ و هنردر این مراسم حضور بهم رساندند اشاره کرد و گفت: استان اردبیل زیبنده است به نام های بزرگی، به علاقه مندی به اهل بیت(ع)، به عشق، ایمان و علاقه به سرزمینشان  ایران، به علاقه فرهنگ و هنر و ادب، همین که می بینیم که نامداران بزرگی در این خطه رشد کرده و خودشان را مفتخر به استان اردبیل می دادند.
استان اردبیل در ایران اسلامی جایگاه ویژه ای دارد
رئیس هیئت مدیره صندوق اعتباری هنرادامه داد: امروز به لطف خدا این توفیق نصیبم شد تا در جمع شما حضور داشته و تجلیل و تکریمی از موی سپیدان، پیشکسوتان، نور چشمان عزیزی که عمرشان را در راه پرورش فرهنگ و هنر و انتقال آن به نسل های بعدی و به جوانان، فارغ از نام و جای تلاش کرده که فرهنگ و نام ایران منتقل و پر آوازه کنند، باشیم. معتقدیم این فرهیختگان و نامداران تلاش کردند تا استان اردبیل در ایران اسلامی جایگاه ویژه ای داشته باشد.

تأکید بر توسعه و تقویت عدالت فرهنگی 
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه از این دست برنامه ها در تهران با این حجم و انرژی کمتر برگزار می شود، اظهار اشت: بسیار خرسندم که به حول قوه الهی امروز توانسته ایم در راستای برنامه های اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دکتر اسماعیلی در خصوص توسعه و تقویت عدالت فرهنگی و هنری، در استان ها گام برداریم؛ این برنامه هم در همین راستا است که بیائیم در استانها و در محضر خود مردم، هنرمندان و خانواده های آنها تقدیرو تشکری داشته باشیم.
تاکید بر الگو سازی برای جوانان
پوراحمدی یکی از اهداف برگزاری آئین های نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان ها را الگو سازی برای جوان ترها دانست و تصریح کرد: معتقدیم کسی که در راه ارتقا و توسعه فرهنگ و هنر کشور قدم برمی دارد و سالها عمر خودش را آنهم در استان اردبیل بدون توجه به معیشت و گاها اقتصاد فقط گذاشته است، قابل تقدیر و ارزشمند است.

 از خدمات حمایتی تا حوزه توانمندسازی بخش اقتصاد هنر

مدیر عامل صندوق اعتباری هنر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه این صندوق در این استان بیش از دو هزار عضو دارد که بیش از ۱۲۰۰ نفراز آنها بیمه شده عضو ما هستند که حتما با خدمات صندوق آشنایی دارند، یادآور شد: امروز بیش از ۳۰ خدمت، از خدمات حمایتی تا حوزه توانمندسازی بخش اقتصاد هنر و بسیاری از طرح ها مسکن و از حمایت های معیشتی و… از سوی صندوق هنر در دولت مردمی به هنرمندان  در سراسر کشور ارائه می شود که امیدواریم روز به روز ارائه خدمات و تسهیلات صندوق هنر گسترده تر شود.
شناسایی استعدادها و نخبگان جوان استان ها و تجلیل از آنها، طرح جدید صندوق اعتباری هنر
پوراحمدی از اجرای طرح تحولی این صندوق با عنوان” شناسایی استعدادها و نخبگان جوان استان ها” از ماه آینده خبر داد و گفت: به موجب این طرح، در کنار تجلیل از پیشکسوتان و نامداران استان ها، براساس تعامل با مدیران و مجموعه های فرهنگی استانی، چهره های جوان تحول گرا و خلاق در استان ها و شهرستان ها که بعضاً مغفول مانده اند یا به دلیل دوری برخی از امکانات ودیده نشدن کمتر توانسته اند استعداد خودشان را رشد دهند، شناسایی و درمراسمی استانها اجرا خواهد شد.
اعطای چهارمین نشان اعتبار هنر به هنرمند پیشکسوت اردبیلی
مدیر عامل صندوق اعتباری هنر در ادامه با اشاره به تلاش برای برگزاری مراسم تجلیل دیگری از هنرمندان این استان در ۶ ماه آینده که انشالله با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شود، اظهارداشت: امروز توفیق داریم چهارمین نشان اعتبار هنر را در کشوربه استاد حسین غفاری از استان اردیبل اعطا کنیم.
پوراحمدی یادآور شد: بنا به بیان بحث های مختلفی داشتم اما کوتاه می کنم هم برنامه های مختلفی هست و هم نور چشم ما استاد نصیریان در جمع ما هستند؛ در مسیرکه به این مراسم می آمدیم، گفتند که فارغ از همه چیز بنا به دل خودم در این مراسم می آیم چون که علاقه مند هستم از کسی که در راستا و مسیر هنر تلاش کرده تجلیل کنم بنابراین حضور ایشان در اینگونه مراسم ها برای ما غنیمت است ایشان لطف بزرگی دارند که در این مراسم ها ی صندوق اعتباری هنر شرکت می کنند.
Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=8832
  • 42 بازدید

نوشته‌های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.