تاریخ : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳

طرح جمع‌آوری و تفکیک پسماند خشک کلید خورد

  • کد خبر : 10800
  • 22 اسفند 1402 - 12:58
طرح جمع‌آوری و تفکیک پسماند خشک کلید خورد
شهردار اردبیل از اجرای طرح طرح جمع‌آوری و تفکیک پسماند و ضایعات خشک از مبدأ در کلانشهر اردبیل خبر داد و گفت: این طرح باعث ساماندهی زباله‌گردها و زیباسازی شهر می‌شود.
به گزارش آذردید؛

محمود صفری ظهر امروز در ائین رونمایی از نرم افزار آرتازیست گفت: طرح جمع‌آوری و تفکیک پسماند و ضایعات خشک از مبدأ علاوه بر ساماندهی زباله‌گردها باعث زیباسازی فضای کلانشهر اردبیل می‌شود.

شهردار اردبیل گفت: این طرح علاوه بر تجهیزات سخت افزاری دارای یک نرم‌افزار کاربردی ست و این اپلیکیشن باعث خواهد شد مردم به راحتی دسترسی به عوامل اجرایی این طرح را داشته باشند.

وی گفت : مکانی شده است که به زودی به بهره برداری میرسد و پسماند خشک جمع آوری شده به آنجا منتقل یافته سپس مورد بازیافت قرار خواهد گرفت.

 

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل در این آئین آغاز این طرح گفت: طرح تفکیک زباله از مبداء از کارهای ماندگار و مفید شهرداری و شورای اسلامی اردبیل است که سبب تولید ثروت از زباله و پاکی محیط زیست خواهد شد.

سیدمحمد سیدهاشمی ، مشارکت مردم به‌ویژه بانوان و رسانه‌ها برای موفقیت این طرح را لازم دانست و افزود: بانوان با مدیریت پسماند در منزل میتوانند نقش اساسی در پاکیزگی شهر و موفقیت این طرح گام موثری بردارند.

وی گفت: بخش خصوصی از اجرای طرح تفکیک زباله سود می‌برد و مردم نیز در قبال ارائه پسماند خود به متولیان طرح تفکیک زباله از مبداء وجه دریافت خواهند کرد.

وی ادامه داد: اگر هزینه پرداختی از سوی شرکت مجری طرح به تاخیر بیفتد شهرداری تضمین های لازم را از مجری طرح گرفته و شهرداری آن را پرداخت و بعد از شرکت مجری مطالبه خواهد کرد.

وی پیش‌بینی کرد با اجرای طرح جمع‌آوری و تفکیک زباله از مبداء در اردبیل یک و هفت دهم درصد یا به عبارت دیگر ۲۴ تا ۲۸ تن در روز میزان زباله تولیدی این شهر کاهش یابد.

طبق اعلام شرکت همیاران امین کار ارس که مجری جمع‌آوری و تفکیک پسماند و ضایعات خشک از مبداء در اردبیل است، برای اجرای این طرح ۷۵ دستگاه سطل زباله بزرگ برای تفکیک زباله‌ها ، ۶۰ دستگاه وسیله جابجایی پسماند ، بیش از سه هزار سطل زباله برای سالن‌ها و نرم‌افزار تخصصی آرتا زیست با چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال و چند دستگاه‌ پرس زباله خریداری شده است.

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=10800
  • 52 بازدید

برچسب ها

نوشته‌های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.