تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

لزوم بهره مندی از ظرفیت نخبگان، فرهیختگان علمی و خیرین در کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی

  • کد خبر : 8393
  • 07 آذر 1402 - 7:37
لزوم بهره مندی از ظرفیت نخبگان، فرهیختگان علمی و خیرین در کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی
همایش روز جهانی منع خشونت علیه زنان و دختران با حضور مسئولان قضایی استان، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، رئیس اداره مشاوره و سلامت روان دانشجویی دانشگاه، روسای دانشگاه‌ها، اصحاب رسانه و فعالان اجتماعی در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.
به گزارش آذردید؛

جهانگیر جوانمرد معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در این همایش با بیان قوانین موضوعه در این بحث اظهار داشت: در خصوص منع خشونت هم در آموزه های دینی در مورد ضرورت حفظ کرامت و ارزش زن در جامعه و خانواده تأکید شده است و هم با بررسی قوانین داخلی و قوانین بین المللی خلاء قانونی ملاحظه نمی گردد. لذا آنچه قابل ذکر است اینکه، برخورد های قضایی درمان قطعی نیستند و تا کنون نیز اثر گذاری آن با وجود صدور احکام شدید و حداکثری برای مجرمین، در جامعه مشهود نبوده است. بنابراین بایستی دنبال راهکار پیشگیرانه موثری غیر از برخورد های قضایی باشیم
وی افزود: خشونت ذاتاً برخلاف فطرت بشری بوده و یک امر اکتسابی است. فلذا آنچه که در این همایش مورد انتظار است این است که با همکاری جامعه دانشگاهی و فرهیختگان علمی منشاء ایجاد خشونت را با ارایه راهکار های علمی پیشگیرانه به صورت عملی و بنیادی مورد بررسی قرار دهیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: ارتقای مهارتهای ارتباطی و کلامی، برنامه ریزی دقیق و منظم در مورد ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه و برگزاری کارگاه های آموزشی با محتوای تمرین تحمل مشکلات، انتقاد پذیری ، کنترل و مدیریت حس خود برتر بینی از ناحیه ی دستگاه های متولی امر از جمله راهکارهای تأثیر گذار در کاهش میزان خشونت و اختلافات و دعاوی خانوادگی است.
وی افزود: یکی از برنامه هایی که نهادهای متولی می تواند بر اساس آن برنامه ریزی داشته باشد، تمرین انتقاد پذیری و بالابردن آستانه صبر و تحمل و خویشتن داری در بین خانواده ها است. توجه به این مقوله به ویژه از سنین پایه از جمله آموزش آن در مدارس می تواند اثر گذاری با ثبات تری داشته باشد و آموزش و پرورش می تواند با استفاده از کارشناسان و روانشناسان خبره در این خصوص در تربیت و اصلاح رفتاری دانش آموزان گام های موثرتری را بردارد.
توجه به حوزه ورزش و جوانان و نظارت بر باشگاه های ورزشی، اجرای طرح قاضی درمدرسه، ارتباط دهی خیرین با آموزش و پرورش از دیگر توصیه های معاون رئیس کل دادگستری استان در این همایش بود .

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=8393
  • 64 بازدید

برچسب ها

نوشته‌های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.