تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

اعطای مرخصی پنج روزه زندانیان اردبیل به مناسبت میلاد حضرت فاطمه (س)

  • کد خبر : 9717
  • 12 دی 1402 - 11:26
اعطای مرخصی پنج روزه زندانیان اردبیل به مناسبت میلاد حضرت فاطمه (س)
رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل از اعطای پنج روز مرخصی به همه زندانیان واجد شرایط در این استان به مناسبت فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) خبر داد
به گزارش آذردید؛

در جلسه کمیته ساماندهی امور زندانیان، رئیس‌کل دادگستری استان از اعطای ۵ روز مرخصی به تمامی زندانیان واجد شرایط به مناسبت فرارسیدن سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر خبر داد.

به گزارش اداره رسانه و روابط عمومی دادگستری کل استان اردبیل، کمیته اصلی ساماندهی امور زندانیان با حضور رئیس کل دادگستری استان، دادستان مرکز استان، معاونین، روسای محاکم قضایی و اجرای احکام در محل زندان مرکزی اردبیل تشکیل شد.

مقام عالی قضایی استان در ابتدای این جلسه ضمن قدردانی از اقدامات و تلاش های صورت گرفته در مجموعه زندان اردبیل، خاطر نشان کرد: با اشاره به ارزیابی‌های صورت گرفته توسط مسوولین نظارتی ، به همت مقامات قضایی و تلاش کارکنان مجموعه زندان‌ها، این استان در ماه‌های متوالی امسال همچنان صدرنشین شاخص‌های ۱۸ گانه کشوری مربوط به ساماندهی امور زندانیان است که نشان از تلاش شبانه روزی کارکنان و مدیریت صحیح مسئولان زندان در پیشبرد درست امورات دارد.

مقام عالی قضایی استان اردبیل در ادامه افزود: توسعه اشتغال پایدار زندانیان و بسترسازی مناسب برای حمایت از خانواده های نیازمند آنان در کنار استفاده از ارفاقات قانونی از شاخص‌هایی است که می‌تواند ما را به آرمان دستگاه قضا مبنی بر بازاجتماعی کردن زندانیان و کاهش جمعیت کیفری نزدیک کند.
وی در این نشست با گرامیداشت فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر گفت: با اتخاذ تمهیدات لازم به تمامی مددجویان واجدالشرایط در زندان‌های استان مرخصی ۵ روزه داده می شود.
لزوم استفاده حداکثری از مجازات‌های جایگزین حبس و تقویت نظارت‌های الکترونیکی، اهتمام مضاعف با حرفه آموزی و اشتغال مددجویان از دیگر تاکیدات مقام عالی قضایی استان در این جلسه بود.

در این نشست، امجدی، مدیر کل زندان های استان اردبیل، گزارش جامعی از آخرین وضعیت مراکز تامینی استان از حیث آمار ورودی، وضعیت دادرسی و مراقبت‌های الکترونیکی، شاخص‌های کاهش جمعیت کیفری، میزان بهره‌مندی زندانیان از تاسیسات و ارفاقات قانونی، آمار بازدید قضات از زندان‌ها و … ارائه داد.
در پایان این جلسه، از رییس اداره قضایی زندان‌های استان، به جهت تعامل سازنده با دادگستری و تلاش مضاعف در تحقق وظایف سازمانی، تجلیل شد.

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=9717
  • 70 بازدید

برچسب ها

نوشته‌های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.