تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

وظیفه هیئت رسیدگی به تخلفات اداری حاکمیت سلامت اداری است

  • کد خبر : 8695
  • 12 آذر 1402 - 14:42
وظیفه هیئت رسیدگی به تخلفات اداری حاکمیت سلامت اداری است
رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: صلاحیت رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان با هیــات بــدوی است و آراء صادره در صورتیکه قابل تجدید نظر نباشد از تاریخ ابلاغ قطعی و لازم الاجراست .
به گزارش آذردید؛

نوبخت اژدری که در مراسم تکریم و معارفه اعضای جدید هیئت رسیدگی به تخلفات اداری این سازمان سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: صلاحیت رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان با هیــات بــدوی است و آراء صادره در صورتیکه قابل تجدید نظر نباشد از تاریخ ابلاغ قطعی و لازم الاجراست .

این مقام مسئول اضافه کرد: ایجاد نارضایتی در ارباب رجوع یا انجام ندادن یا تأخیر در انجام امور قانونی آنها بدون دلیل و همچنین ایراد تهمت و افترا ، هتک حیثیت از مصادیق تخلف اداری محسوب می شود که بدون هیچ گونه چشم پوشی می بایست با متخلفین برخورد شود .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: هدف از هیئت رسیدگی به تخلفات اداری حاکمیت سلامت اداری است و رسیدگی به تخلفات می بایست به گونه ای باشد که باعث آبروریزی و حتک حرمت افراد نشود .

در ادامه احمد احمدی طالیشان نماینده وزیر جهاد کشاورزی و مدیر کل هماهنگی رسیدگی به تخلفا ت اداری نیز افزود: در رسیدگی به تخلفات اداری با سه مولفه پیگیری ، مقابله و پیشگیری روبروهستیم . بهترین گزینه این است که جلوی تخلف را از طریق پیشگیری بگیریم . این روش یکی از اساسی ترین و قابل قبول ترین روشهای مقابله با فساد و تخلف اداری است .

این مقام مسئول اضافه کرد : برگزاری دوره های تخصصی آشنایی با تخلفات اداری یکی از ضروریات برای تشکیلات اداری است و تمامی کارکنان می بایست با مصادق تخلف و فساد و اختلاس و … آشنایی کامل داشته باشند .

این مقام مسئول تاکید کرد : سهل انگاری رؤسا و مدیران در ندادن گزارش تخلفات کارمندان تحت امر باعث می شود در مبارزه با تخلفات و کاستی ها موفقیت های قابل قبولی را کسب نکنیم . کارشکنی و شایعه پراکنی ، وادارساختن یا تحریک دیگران به کارشکنی یا کم کاری و ایراد خسارت به اموال دولتی و اعمال فشارهای فردی برای تحصیل مقاصد غیر قانونی ازمصادیق تخلف اداری است که قطعا هیئت رسیدگی به تخلفات اداری با آن برخورد خواهد کرد .

در این جلسه مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان با اشاره به اهمیت نظم و انظباط کاری در تشکیلات سازمانی گفت : روحیه همکاری و انظباط کاری نقش کلیدی در توازن بخشیدن به ساختارهای اداری و سازمانی دارد و در این راستا مقوله فرهنگ در میان صاحب‌نظران همواره به عنوان بزرگترین پیش‌نیاز نیل به توسعه همه جانبه مطرح بوده است. حجت الاسلام مهدی اسد علیزاده افزود: فرهنگ کار بایستی در جامعه نهادینه شود تا از این طریق بتوان به توسعه همه جانبه در جامعه دست یافت.

در این مراسم ضمن قدردانی از زحمات اعضای قبلی هیئت ، خانم اشرف آقا براتی و آقایان فرهادشکری و مهدی فیضی به عنوان اعضاء جدید هیئت رسیدگی به تخلفات اداری منسوب شدند.

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=8695
  • 45 بازدید

برچسب ها

نوشته‌های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.