تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

بازار آهن‌فروشان اردبیل به خارج از محدوده شهری انتقال می‌یابد

  • کد خبر : 6590
  • 04 شهریور 1402 - 7:48
بازار آهن‌فروشان اردبیل به خارج از محدوده شهری انتقال می‌یابد
شهردار اردبیل از انتقال بازار آهن‌فروشان اردبیل به خارج شهر خبر داد و گفت: پروژه احداث بازار جدید آهن‌فروشان در زمینی به مساحت ۳۸ هکتار در جاده کورائیم هفته آینده کلنگ‌زنی می‌شود.
به گزارش آذردید؛

محمود صفری اظهار کرد: انتقال بازار آهن‌فروشان به خارج از محدوده شهری مطالبه اصلی شهروندان است که با هدف کنترل ترافیک و تسهیل عبور و مرور خودروها در داخل شهر مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: کاهش آلودگی‌های بصری، صوتی و کاهش ترافیک از مزایای انتقال بازار آهن‌فروشان به خارج از شهر است‌.

شهردار اردبیل از جمع‌آوری تمامی وانت بارهای میوه‌فروش در سطح شهر اردبیل خبر داد و گفت: بر اساس بخشنامه وزارت کشور ۹ دستگاه اجرایی در موضوع ساماندهی وانت‌بارها باید مشارکت داشته باشند که در بین اینها فقط پلیس راهور پا به پای شهرداری در این مساله فعال است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۷۶۴ وانت و نیسان در سطح شهر اردبیل میوه‌فروشی می‌کنند و برای ساماندهی آنها تعدادی از سرمایه‌گذاران هم مشارکت خواهند کرد تا تمام وانت‌بارها در مکانی مشخص دایر شوند.

وی همچنین از ساماندهی ورودی‌های شهر اردبیل خبر داد و گفت: یکی از برنامه‌های شهرداری اردبیل، ساماندهی چهار ورودی شهر جهت زیباسازی سیمامنظر شهری است که در مرحله نخست طرح ساماندهی ورودی شهر از سمت مشگین‌شهر، حد فاصل امامزاده سیدصدرالدین (ع) تا میدان وحدت تصویب شده و عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

صفری با اشاره به برنامه شهرداری اردبیل برای توسعه فضای سبز در این شهر اظهار کرد: با احداث پارک‌های پعثت، میراشرف و بوستان خانواده‌ شورابیل ۱۴ هکتار به سرانه فضای سبز اردبیل اضافه می‌شود.

وی نصب روشنایی پل‌های ارجستان و گلمغان، احداث مرکز درمانی در گلمغان و ایجاد خیابان ۴۵ متری امامزاده سیدصدرالدین را از دیگر اقدامات انجام یافته در مناطق محروم شهر اردبیل ذکر کرد و گفت: ساماندهی نوران‌چای یکی از مطالبات اهالی بود که از سال گذشته عملیات اجرایی آن آغاز شده و ساماندهی بالیخلوچای نیز در حال اجراست.

صفری با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۳۰ هزار تن آسفالت‌ریزی در سطح شهر انجام شده است، گفت: میزان آسفالت‌ریزی در خیابان‌های شهر نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته و پیش‌بینی می‌شود ۹۰ هزار تن آسفالت‌ریزی دیگر نیز در خیابان‌های شهر انجام شود.

شهردار اردبیل با بیان اینکه احداث پل بسیج اردبیل نیازمند هفت هزار میلیارد ریال اعتبار است ، افزود: عملیات اجرایی پل بسیج در هفت مسیر آغاز شده و به پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصدی رسیده است.

صفری با بیان اینکه پل بسیج بزرگترین طرح شهرداری اردبیل به لحاظ حجم و وسعت است، اظهار کرد: پل بسیج در محل پل هوایی اردبیل با هدف تکمیل کمربندی اجرا شده و با افتتاح آن کمربندی اصلی به خیابان‌های اطراف شورابیل وصل خواهد شد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود این پل در سال ۱۴۰۳ افتتاح و به روی خودروها گشوده شود.

شهردار اردبیل همچنین از راه‌اندازی مسیر گردشگری بالیخلو تا زرناس خبر داد و گفت: اجرای این طرح به‌طول هفت کیلومتر از ابتدای رودخانه بالیخلو تا زرناس با اعتباری بالغ بر هفت هزار میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفته است.

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=6590
  • 51 بازدید

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.