تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

لزوم استفاده از بخاری‌های دارای نشان معتبر استاندارد در مدارس و منازل

  • کد خبر : 9086
  • 22 آذر 1402 - 14:15
لزوم استفاده از بخاری‌های دارای نشان معتبر استاندارد در مدارس و منازل
سرپرست این اداره کل گفت: استفاده از بخاری‌های استاندارد مجهز به سنسور حساس به کاهش اکسیژن و سنسور حرارتی در مدارس و منازل با هدف پیشگیری از هرگونه حوادث احتمالی لازم و ضروری است. سنسورحساس به کاهش اکسیژن، زمانی که اکسیژن اتاق به کمتر از ۱۸ درصد برسد بخاری را خاموش می‌کند و سنسور حرارتی نیز وسیله‌ای است که اگر به هر دلیلی مسیر دودکش مسدود شود و محصولات احتراق به درون اتاق برگردد، بخاری را به صورت اتوماتیک خاموش می‌کند.
به گزارش آذردید؛

حسنعلی حسین پور سرپرست این اداره کل گفت: استفاده از بخاری‌های استاندارد مجهز به سنسور حساس به کاهش اکسیژن و سنسور حرارتی در مدارس و منازل با هدف پیشگیری از هرگونه حوادث احتمالی لازم و ضروری است. سنسورحساس به کاهش اکسیژن، زمانی که اکسیژن اتاق به کمتر از ۱۸ درصد برسد بخاری را خاموش می‌کند و سنسور حرارتی نیز وسیله‌ای است که اگر به هر دلیلی مسیر دودکش مسدود شود و محصولات احتراق به درون اتاق برگردد، بخاری را به صورت اتوماتیک خاموش می‌کند.

حسین پور با بیان اینکه رعایت کلیه موارد ایمنی از جمله کنترل و بررسی کانال دودکش و کلاهک دودکش در انتهای کانال، از نظر باز بودن کانال جهت خروج گازهای احتراق، الزامی است، خاطر نشان کرد: شیلنگ‌های لاستیکی که به عنوان رابط لوله کشی گاز شهری به وسایل گازسوز مورد استفاده قرار می‌گیرند نیز باید دارای نشان استاندارد معتبر باشند.

وی از عموم هم استانی های عزیز تقاضا کرد قبل از خرید هرگونه کالا با ارسال کد ۱۰ رقمی مندرج در زیر نشان استاندارد ملی ، از اصالت پروانه استاندارد مطمئن شده و سپس اقدام به خرید بنمایند و در صورت مشاهده هرگونه موارد غیر استاندارد با شماره تلفن‌های ۳۳۷۴۱۱۵۶-۸ به اداره کل استاندارد استان اطلاع رسانی کنند.

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=9086
  • 59 بازدید

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.