تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مطالبه حقوق معلولان از مسئولان

  • کد خبر : 8699
  • 12 آذر 1402 - 18:21
مطالبه حقوق معلولان از مسئولان
دادستان مرکز استان اردبیل با انتقاد از وضعیت اجرای قانون حمایت از معلولان، پاسخگویی مسئولان دستگاه‌های مرتبط استانی را خواستار شد.
به گزارش آذردید؛

به گزارش مرکز رسانه دادستانی اردبیل، آفاقی دادستان مرکز استان در همایش روز جهانی معلولان که به همت اداره کل بهزیستی برگزار شد، با اشاره به تکالیف و وظایف دستگاه‌های مختلف در قبال توان‌خواهان، مواردی از قانون جامع حمایت از معلولان را تشریح کرده، بر اجرای دقیق قانون حمایتی درقبال این قشر از جامعه تاکید نمود.

🔸وی با انتقاد از عملکرد دستگاه‌های استانی در اجرای قانون حمایت از معلولان، جای مدیران مرتبط را جهت پاسخگویی در جمع توان‌خواهان و در مراسم بزرگداشت روز جهانی معلولان خالی دانسته، ادامه داد: ۳۰ دستگاه براساس قانون، مکلف و موظف به ارائه خدمات و حمایت از معلولان جامعه هستند در حالی که خروجی موثری از اجرای تکالیف و انجام وظایف مشاهده نمی‌شود.

🔸دادستان اردبیل با بیان نیازمندی‌ها و مشکلاتی از جامعه توان‌خواهان در زمینه های گوناگون مسکن، اشتغال، درمانی و معیشتی، بر تبیین و ترسیم اصولی جایگاه حقوق معلولان در حوزه حقوق شهروندی تاکید کرده، ضمن انتقاد از عدم لحاظ پیوست های حقوقی معلولان در معماری و مبلمان و خدمات شهری، اصلاح امور و بسترها و توجه به شرایط و نیازهای توان‌خواهان در جامعه را خواستار شد.

🔸آفاقی؛ با تاکید بر نگاه احترام آمیز دور از ترحم در قبال توان‌خواهان، ضرورت ارتقای مسئولیت اجتماعی شهروندان دراین خصوص را یادآور شد.

🔸دادستان مرکز استان اردبیل با ارائه گزارشی از اقدامات دستگاه قضایی در حمایت از معلولان، از عزم دادستانی در تعقیب هرگونه قصور و ترک فعل دستگاه‌ها و مدیران در اجرای قانون حمایت از معلولان و برخورد قاطع قانونی لازم در این خصوص خبر داد.

▫️گفتنی است؛ حسب گزارش مدیرکل بهزیستی در این همایش، ۲۷۳۷۹ پرونده برای افراد دارای معلولیت در استان اردبیل تشکیل شده است.

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=8699
  • 71 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.