تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

نقدپذیری مسئولان؛ لازمه احساس امنیت روانی شهروندان

  • کد خبر : 11311
  • 11 اردیبهشت 1403 - 23:04
نقدپذیری مسئولان؛ لازمه احساس امنیت روانی شهروندان
دادستان مرکز استان بر احصای مولفه‌های بومی ارتقای امنیت روانی شهروندان اردبیلی و راهکارهای بازتولید احساس امنیت ذهنی در استان تأکید کرد.
به گزارش آذردید؛

⚖ به گزارش مرکز رسانه دادستانی اردبیل، جلال آفاقی؛ دادستان مرکز استان اردبیل در اولین جلسه کمیته امنیت روانی استان که در محل دادستانی برگزار شد، با اشاره به رابطه مستقیم امنیت روانی با انسجام و سلامت اجتماعی و توسعه، بر احصای مولفه‌های بومی ارتقای امنیت روانی در استان تاکید کرده، افزود: امنیت با ماهیت روانی خود، از مقوله‌های حقوق عمومی می‌باشد و توجه به صیانت از آن و شناسایی راهکارهای بازتولید در تمام ابعاد، از ضروریات است.

 

💢 وی با اشاره به برخی سوءاستفاده‌ها از بستر فضای مجازی در جهت ایجاد ناامنی روانی در جامعه با انتشار محتواهای کذب و مجرمانه، رصد و پایش مستمر فضای مجازی توسط دستگاه‌های ذیربط و واکنش سریع به هرگونه اعمال و رفتار مجرمانه فضای سایبری را خواستار شد.

 

💢 دادستان اردبیل با تشریح مولفه‌های دیگری از موارد مخل امنیت روانی شهروندان مانند کارشکنی‌ها در امور مراجعین و سوءجریانات در ادارات، عدم دسترسی آسان مردم به مسئولان و وجود بسترهای فسادزا و سوءاستفاده از حقوق بیت‌المال، مسئولان بخش‌های مختلف را به نقدپذیری و تحمل شنیدن نظرات مخالف و ارتباط دوسویه تفاهم‌آمیز درجهت اصلاح امور فراخوانده، آن را لازمه احساس آرامش و امنیت روانی شهروندان دانست.

 

💢 آفاقی همچنین با ذکر نقش کلیدی روابط‌عمومی‌های دستگاه‌ها در توسعه رضایتمندی مردم و حفظ امنیت روانی جامعه، بر ارتقای کارکرد روابط عمومی‌ها و جایگاه آن در مدیریت رسانه و اطلاع‌یابی و اطلاع‌رسانی به موقع در جهت جلوگیری از ظهور و بروز شایعات تاکید کرد.

 

ضرورت تدوین منشور اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ها و عهدنامه کاربران فضای مجازی

 

🔸رضا قاسمیان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل نیز در این جلسه با تشریح ماهیت تکنولوژی‌های نوین ارتباطی و قابلیت‌های فضای مجازی، ضمن تأکید بر استفاده حداکثری از فرصت‌ها، واکنش سریع به هرگونه جرائم سایبری را ضروری خواند.

 

🔸وی با اشاره به حقوق متقابل مردم و مسئولان، امنیت روانی مدیران را در جهت تمرکز در تصمیم‌گیری و خدمت‌رسانی شایسته حائز اهمیت دانسته، از اصحاب رسانه خواست؛ رسالت خطیر خود در عرصه حفظ امنیت روانی جامعه را به نحو مؤثر و بیش از پیش ایفا نمایند.

 

🔸معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل ضرورت تدوین منشور اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ها و عهدنامه کاربران فضای مجازی را یادآور شده، از اقدامات حوزه اجتماعی استانداری در این خصوص خبر داد.

 

🔹هریک از مدیران و نمایندگان حاضر در جلسه نیز به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود در خصوص راهکارهای صیانت از امنیت روانی شهروندان اردبیلی پرداختند.

 

🔹قدردانی از دادستانی در تشکیل کمیته امنیت روانی وجه مشترک سخنان اعضای حاضر بود.

🔹کمیته امنیت روانی استان به ریاست دادستان مرکز استان و عضویت مسئولانی از دادسرا، استانداری، صدا و سیما، فرهنگ و ارشاد اسلامی، اطلاعات، سپاه، فرماندهی انتظامی و شورای فضای مجازی فعالیت خود را در جهت صیانت از آرامش و امنیت روانی شهروندان و مقابله با هرگونه ناامنی روانی به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

 

👇لینک خبر👇

https://eitaa.com/dadsaraard/1015

 

#هر_شهروند_اردبیلی_یک_دیده‌بان_اجتماعی_مدعی‌العموم

 

🆔 @dadsaraard

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=11311
  • 21 بازدید

برچسب ها

نوشته‌های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.