تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

پیگیری تاخیر در اجرای پروژه سد عمارت با ورود دادستانی

  • کد خبر : 7362
  • 28 مهر 1402 - 19:12
پیگیری تاخیر در اجرای پروژه سد عمارت با ورود دادستانی
با دستور دادستان اردبیل، پیگیری اتمام پروژه بزرگترین سد مخزنی استان و علت تاخیر در اجرای آن، در دستورکار معاونت حقوق عامه دادسرا قرار گرفت. 
به گزارش آذردید؛

🔹به گزارش مرکز رسانه دادستانی اردبیل، جلال آفاقی دادستان مرکز استان با اشاره به اهمیت پروژه سد عمارت به عنوان بزرگترین سد مخزنی استان اردبیل ار تاخیر در اجرای این پروژه مهم استانی انتقاد کرده، افزود: حسب دستور صادره، پیگیری تکمیل سد و بررسی علت تاخیر در اجرای پروژه در دستور کار معاونت حقوق عامه دادسرا قرار گرفته است.

 

دادستان اردبیل با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته ، پیگیری موضوع را در راستای صیانت از حقوق مردم دانسته، افزود: با نظارت های اداری و میدانی بر عملکرد مدیران ذیربط در بحث تملک اراضی باقیمانده و تعیین تکلیف روستاهای واقع در مخزن و همچنین تدابیر لازم در جهت مساعدت روستاییان برای تخلیه محل و اجرای زیرساخت‌های اولیه و ضروری برای آنها در محل های جدید و نیز رفع معارضین محلی ، اقدامات موثری صورت گرفته است.

 

آفاقی ادامه داد: با پیگیری و مدیریت معاونت حقوق عامه دادستانی اردبیل و اقدامات موثر دستگاه قضایی شهرستان های محل در دو استان اردبیل و آذربایجان شرقی ، عملیات پیش آبگیری سد مذکور در اول خرداد ۱۴۰۱ شروع شد.

 

وی افزود: از آن تاریخ تاکنون به حول و قوه الهی حدود ۵۰ میلیون متر مکعب ذخیره سازی آب صورت گرفته که در جلوگیری از خروج آب از کشور و مهار سیلاب‌ های اخیر در شهرستان‌ های شمالی استان نقش بسزایی داشته است.

 

❇️ گفتنی است؛ سد عمارت بزرگترین سد مخزنی استان اردبیل با ظرفیت ۱۸۲ میلیون متر مکعب برای مصارف کشاورزی ، صنعت و آب آشامیدنی بوده که با ارزش تقریبی ۳۰۰۰ میلیارد تومان از حدود ۱۵ سال گذشته در دست اجرا می باشد.

 

#هر_شهروند_اردبیلی_یک_دیده‌بان_اجتماعی_مدعی‌العموم

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=7362
  • 48 بازدید

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.