تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

اجرای طرح شناسنامه دار کردن باغات به جد پیگیری می شود

  • کد خبر : 7766
  • 17 آبان 1402 - 14:22
اجرای طرح شناسنامه دار کردن باغات به جد پیگیری می شود
شناسنامه دار شدن باغات و فعالیت‌های زیربخش باغبانی در این شهرستان به طور جدی دنبال شده که هدف از آن، رصد محصولات باغی از محل تولید تا مصرف می باشد. وی افزود: به این منظور، این مدیریت برنامه ها و دستورات شناسنامه دار کردن باغ ها را به طور جدی عملیاتی کرده و ضمن آماده نمودن بستر ثبت اطلاعات در "سامانه‌ سَبَک" از کلیه باغداران درخواست نموده تا اطلاعات خود را در این سامانه ثبت کرده تا بر اساس اطلاعات ثبت شده، برنامه ریزی و تنظیم بازار محصولات باغی انجام گرفته، شغل کشاورزان هویت پیدا کرده و در نهایت باغ به عنوان وثیقه بانکی مورد قبول بانک ها واقع خواهد شد.
به گزارش آذردید؛

کامل ساجد با اعلام این خبر افزود: شناسنامه دار شدن باغات و فعالیت‌های زیربخش باغبانی در این شهرستان به طور جدی دنبال شده که هدف از آن، رصد محصولات باغی از محل تولید تا مصرف می باشد. وی افزود: به این منظور، این مدیریت برنامه ها و دستورات شناسنامه دار کردن باغ ها را به طور جدی عملیاتی کرده و ضمن آماده نمودن بستر ثبت اطلاعات در “سامانه‌ سَبَک” از کلیه باغداران درخواست نموده تا اطلاعات خود را در این سامانه ثبت کرده تا بر اساس اطلاعات ثبت شده، برنامه ریزی و تنظیم بازار محصولات باغی انجام گرفته، شغل کشاورزان هویت پیدا کرده و در نهایت باغ به عنوان وثیقه بانکی مورد قبول بانک ها واقع خواهد شد.

وی افزود: اولین شناسنامه باغی در شهرستان نیر برای آقای حسنعلی عبادی باغدار روستای لای از توابع بخش مرکزی شهرستان در مورخه پانزدهم آبانماه سالجاری با همکاری و هماهنگی واحد باغبانی این مدیریت و نظام صنفی شهرستان صادر گردید و برابر دستورالعمل ارسالی از مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان، کلیه خدمات مربوط به باغبانی از جمله فنس کشی، احداث بنا و نگهبانی، اعطای سوخت، انشعاب برق، آب، گاز و … به باغداران، گلخانه داران، واحدهای پرورش قارچ و مزارع کشت گیاهان دارویی منوط به ثبت نام افراد مذکور در سامانه فوق و اخذ شناسنامه باغات می باشد. وی در پایان گفت: باغداران می توانند با دو روش زیر نسبت به ثبت نام در سامانه سبک اقدام نمایند : ۱- مراجعه به سامانه سبک از طریق گوشی، کامپیوتر شخصی، لبتاپ و … ۲- مراجعه به دفتر نظام صنفی شهرستان.

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=7766
  • 132 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.