تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

توجه مضاعف به مقوله پیشگیری از وقوع تخلفات انتخاباتی بستر برای مشارکت حداکثری است

  • کد خبر : 9683
  • 12 دی 1402 - 7:53
توجه مضاعف به مقوله پیشگیری از وقوع تخلفات انتخاباتی بستر برای مشارکت حداکثری است
مقام عالی قضایی استان اردبیل گفت: توجه مضاعف به مقوله پیشگیری از وقوع تخلفات انتخاباتی مهمترین بستر برای مشارکت حداکثری و شور انتخاباتی در استان است.
به گزارش آذردید؛

به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ، جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی با حضور مقام عالی قضایی استان، دادستان مرکز استان، مسئولان و مدیران استانی و شهرستانی متولی در دادگستری استان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین کثیرلو رئیس کل دادگستری استان در ابتدای این جلسه، نهم دی ماه روز بصیرت و میثاق امت با ولایت را گرامی داشته، سپس با تشریح وضعیت اقدامات انتخاباتی در استان و با اشاره به دستورالعمل جرائم و تخلفات انتخاباتی و وظایف قانونی دستگاه ها و کمیته های مرتبط در ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی تصریح کرد: هدف عمده و اصلی در این کمیته پیشگیری از وقوع تخلفات است که مسلّماً اقدامات موفق مجریان انتخاباتی موجب ایجاد شور انتخاباتی و مشارکت حداکثری مردم می گردد.
بنابراین لازم است تا همه برنامه ها در این راستا تدوین و اجرایی شوند.

مقام عالی قضایی استان همچنین با اشاره به اصلاح قانون جرائم و تخلفات انتخاباتی اظهار داشت: مطابق با این قانون دادستان مرکز استان و در شهرستان ها نیز روسا و دادستان ها عضو هیات نظارت می شوند، که البته این موضوع در استان اجرایی شده و در باز دارندگی از وقوع تخلفات بسیار اثر گذار خواهد بود.
وجود کمیته های فعال رصد و نظارت بر فضای مجازی، تبلیغات و رصد فعالیت مدیران و ارایه تذکرات لازم به مدیران و مسئولان در خصوص عدم استفاده از امکانات دولتی در تبلیغ بر له یا علیه یک کاندیدای خاص از دیگر تاکیدات رییس کل دادگستری استان بود.

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=9683
  • 42 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.