تاریخ : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳

ضرورت افزایش مشارکت‌های مردمی در پیشگیری از وقوع جرم با قانومند کردن “سمن ها”

  • کد خبر : 7309
  • 26 مهر 1402 - 10:51
ضرورت افزایش مشارکت‌های مردمی در پیشگیری از وقوع جرم با قانومند کردن “سمن ها”
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل از ضرورت افزایش مشارکت‌های مردمی در پیشگیری از وقوع جرم با قانومند کردن "سمن ها" به منظور بهره مندی بیشتر از ظرفیت‌های آن خبر داد.
به گزارش آذردید؛

 

جلسه هماهنگی و تبادل نظر ساماندهی و بکارگیری نهاد‌های مردمی در سیاست گذاری قضایی در موضوعات پیشگیری از وقوع جرم با حضور مسئولان متولی برگزار شد.

جهانگیر جوانمرد معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در ابتدای این جلسه با تبیین و تشریح اهمیت مشارکت‌های مردمی در پیشگیری از وقوع جرم خاطر نشان کرد: نظر به اهمیت این موضوع و ایجاد سامانه مشارکت‌های مردمی در قوه قضائیه گفت: یکی از مهمترین مقدمات کار برای اخذ نتیحه مطلوب از مشارکت‌های مردمی در پیشگیری از وقوع جرم، ساماندهی، قانونمند کردن و بهره مندی بیشتر از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم نهاد است؛ لذا در این جلسه نحوه و شرایط جذب سازمان‌های مردم نهاد در سامانه مشارکت‌های مردمی قوه قضائیه و سپس نحوه بکارگیری این سازمان‌ها در موضوعات خواسته شده از جمله ایجاد صلح و سازش، اصلاح و بازپروری زندانیان، حمایت از بزه دیدگان و … بحث و بررسی شد.

وی با بیان اینکه متاسفانه تعداد خیلی کمی از “سمن”‌ها در سامانه مشارکت‌های مردم نهاد ثبت نام کرده و کد شناسه حقوقی دریافت کرده اند گفت: باید همه “سمن “ها با ثبت نام در سامانه مشارکت‌های مردمی قوه قضائیه، گزارشات و فعالیت‌ها خود را قانومند کرده تا عملکرد تاثیرگزار تری در کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشند.

در این جلسه سایر اعضای حاضر ضمن ارایه گزارش، پیشنهادات و راهکار‌های لازم برای بهره مندی ییشتر از ظرفیت “سمن”‌ها ارایه نمودند.

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=7309
  • 55 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.