تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اعاده ۱۷۰۹ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی به ارزش تقریبی ۱۱۹ میلیارد تومان به بیت المال

  • کد خبر : 10821
  • 23 اسفند 1402 - 20:01
اعاده ۱۷۰۹ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی به ارزش تقریبی ۱۱۹ میلیارد تومان به بیت المال
آخرین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در سال 1402 باموضوع لزوم اتخاذ راهکار های مقابله ای با هرگونه عوامل تخریب، تصرف و تعرض به اراضی ملی و منابع طبیعی در دادگستری استان برگزار شد.
به گزارش آذردید؛

مقام عالی قضایی استان اردبیل : اعاده ۱۷۰۹ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی به ارزش تقریبی ۱۱۹ میلیارد تومان به بیت المال / تشکیل شعب ویژه رسیدگی به جرائم مربوط به اراضی ملی و منابع طبیعی در دادگستری استان

آخرین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در سال ۱۴۰۲ باموضوع لزوم اتخاذ راهکار های مقابله ای با هرگونه عوامل تخریب، تصرف و تعرض به اراضی ملی و منابع طبیعی در دادگستری استان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین کثیرلو رئیس کل دادگستری استان در این جلسه با بیان اهمیت منابع طبیعی و لزوم صیانت و حفاظت از آن گفت: وجود و توسعه پوشش گیاهی یکی از مهمترین عوامل موثر در کاهش فرسایش خاک و محیط زیست می باشد که متأسفانه در سال های گذشته به دلیل سهل انگاری ، کوتاهی و یا عدم آشنایی دقیق مدیران و مسئولان دستگاه های مسئول با وظایف سازمانی، شاهد تخریب، تصرف و تعرض بسیار به منابع طبیعی بودیم که صدمات جبران ناپذری را بر پیکره طبیعت وارد نموده است.

وی تصریح کرد: آمار گرایی بدون نمود عینی و خارجی از میزان کاشت هر ساله نهال در مکان ها و جاهای مختلف یا حداقل عدم مراقبت های پس از کاشت اصله درخت از سوی دستگاه های متولی موجب شده است تا موضوع با واقعیت فاصله داشته باشد و این آمارها و یا هزینه های انجام گرفته برای کاشت نهال پس از مدتی به دلیل عدم مراقبت های بعدی از بین می رود که نمونه عینی از هدر رفت بیت المال و منابع ملی است.

مقام عالی قضایی استان در ادامه با اشاره به طبیعت بکر جنگل فندقلو و سوها گفت: این منطقه از مناطق گردشگری استان بوده که همه ساله شاهد حضور گردشگران بیشمار به این منطقه هستیم لذا اهمیت موضوع ایجاب می کند تا با استفاده از تمامی ظرفیت های شورای حفظ حقوق بیت المال مراقبت و حفاظت خاص تری از این منطقه صورت گیرد .

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی استان در ادامه با بیان گزارشی از اقدامات و عملکرد این شورا گفت: در طول ۱۱ ماه سال جاری ۱۷۰۹هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی به ارزش تقریبی ۱۱۹ میلیارد تومان با رفع تصرف به بیت المال اعاده گردید.

وی گفت: همچنین در این مدت ۴۱۹ فقره پرونده با موضوع تخریب، تصرف و تعرض به عرصه های منابع طبیعی تشکیل شده و با ۴۳۸ متهم در این خصوص برخورد های لازم قانونی صورت گرفته است.

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=10821
  • 22 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.