تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

افزایش چهار درصدی سهم صنعت در اشتغال استان

  • کد خبر : 4857
  • 23 اسفند 1401 - 11:03
افزایش چهار درصدی سهم صنعت در اشتغال استان
رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان اردبیل از فعال بودن 91 درصد واحدهای تولیدی استان اردبیل خبر داد.
به گزارش آذردید؛

رامین صادقی اظهار کرد: ۹۱ درصد واحدهای تولیدی استان اردبیل فعال است و اشتغال و جریان تولید در آن‌ها رونقی مضاعف پیداکرده است.

وی افزود: استان اردبیل با داشتن یک هزار و ۱۸۹ واحد تولیدی در سال‌های اخیر شرایط مناسب تحول صنعتی را پشت سر گذاشته و در اکثر محصولات تولیدی کشور جایگاهی ممتاز به دست آورده است.

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان اردبیل بابیان اینکه امسال احیای ۷۰ واحد راکد در دستور کار بوده است، تصریح کرد: تنها ۲۸ واحد راکد صنعتی قابل احیا داریم که تلاش خواهیم کرد در سال آینده همه آن‌ها را وارد مدار تولید کنیم.

وی بابیان اینکه ۶۰ درصد محصولات صادراتی استان، محصولات صنعتی هستند، اضافه کرد: صادرات محصولات صنعتی در استان شتاب بیشتری گرفته و ما در تولید و عرضه محصولات باکیفیت گام‌های مؤثری را برداشتیم.

صادقی افزود: در تولید لاستیک رادیال ۳۵ درصد نیاز کشور را تأمین می‌کنیم و در تولید و عرضه محصولات سلولزی،‌ ام.دی.اف و پارکت نیز، این استان صاحب برند است و در نیمه اول سال آینده با بهره‌برداری از واحدهای در حال احداث ۳۵ درصد این محصولات را در کشور تولید و روانه بازار مصرف می‌کنیم.

 وی تشریح کرد: ۱۰ درصد شیرآلات بهداشتی کشور در استان اردبیل تولید می‌شود و ۲ واحد خودروسازی نیز در اردبیل و مشکین‌شهر در تولید محصولات خودرویی متنوع و قطعات کشنده‌ها با گرایش بومی فعالیتی مناسب دارند.

 رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت، توان استان اردبیل را در تولید قطعات الکترونیکی خودرو و تأمین ۱۵ درصد باتری موردنیاز خودرویی کشور را یادآور شد و اضافه کرد: ۳۰۲ طرح صنعتی در استان اردبیل در حال اجرا است که با بهره‌برداری از آن در سال‌های آینده، فرصت اشتغال برای ۱۵ هزار نفر فراهم می‌آید.

 وی بیان کرد: ۹۰ درصد واردات استان اردبیل را ماشین‌آلات خط تولید و مواد اولیه تشکیل می‌دهد که قطعاً در توسعه صنایع استان نقش‌آفرینی اصلی رادارند.

 صادقی از شهرک‌ها و نواحی صنعتی به‌عنوان زیرساخت اصلی برای توسعه صنایع و تولید محصولات متنوع یادکرد و ادامه داد: سهم صنعت در اشتغال استان چهار درصد افزایش‌یافته و ما این موفقیت را مدیون همت صنعت گرانی هستیم که شبانه‌روزی در این حوزه تلاش می‌کنند.

 وی گفت:‌ در کنار بخش صنعت، معدن استان اردبیل نیز تحولی جدی پیداکرده و این استان وارد فاز برداشت و اکتشاف مواد معدنی فلزی شده است.

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=4857
  • 76 بازدید

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.