تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
نام تجارت دوخت برتر سبلان خوش خواهد درخشید؛

رکودی طولانی برای توسعه‌ای نامشخص

  • کد خبر : 10746
  • 19 اسفند 1402 - 12:09
رکودی طولانی برای توسعه‌ای نامشخص
این کارخانجات با نام " تجارت دوخت برتر سبلان" وارد عرصه تولید شده اند به گفته مدیرعامل این شرکت در حال حاضر ۹۴۱ نفر در این کارخانه فعالیت دارند و امید است با راه‌اندازی فازهای توسعه‌ای میزان اشتغال‌زایی این کارخانه به سه هزار نفر برسد.
به گزارش آذردید؛

واحد تولیدی با نام تجاری سبلان پارچه از سال ۸۴ وارد عرصه صنعت شد زمانی که این واحد تولیدی شروع بکار کرد شاید برخی افراد در این شهر فراموش نکنند که چگونه در جای جای استان فراخوان جذب به راه افتاده بود از کوی برزن همه برای پر کردن فرم استخدام به این واحد تولیدی که نویدی برای استان شده بود روی آورده بودند.

از محلات حاشیه اردبیل شاید در یک کوچه ده ها دختر و پسر که لنگ هزینه روزمره بودند به عنوان کارگر و چرخ کار در این مجموعه عظیم شروع بکار کردند ولی دیری نپایید و در فاصله نه چندان کوتاه دوباره این کارخانه نیز همانند بسیاری از کارخانجات مشکل‌دار درگیر حواشی شد.

انگار این شهر قرار نیست رشد و صنعتی به خود ببیند داد تا جایی که از مسئولین وقت این مجموعه شنیده شد که در استان برخی افراد اجازه تامین مواد اولیه به این غول عظیم نساجی خاور میانه نداده اند واین چنین است شهر اردبیل بعد ازاستان شدنش هنوز نتوانسته صنعت را در دل خود ماندگار کند.

این واحد تولیدی عظیم که در خاورمیانه بی نظیر است متشکل از هفت کارخانه تولیدی پوشاک زنجیره‌ای است که چرخه کامل تبدیل پنبه به منسوجات و پارچه‌ها را با ظرفیت رسیدن اشتغال برای ۵۰۰۰ نفر داراست و اهمیت به صادرات و واردات و نیز تبدیل این کارخانه به برند جهانی می‌تواند آینده شکوهمندی را برای این بازار تولیدی رقم بزند. در حالی که این مجوعه از سالهای اخیر در دست سازمان ورشکستکی وافراد مختلف چرخیده و بوی پیشرفت و توسعه در خود ندیده است.

کارخانجات سبلان پارچه اردبیل علی‌رغم حاشیه‌ها و کش و قوس‌های فراوان در طول یک سال گذشته تا حدود قابل توجهی توانسته مشکلات موجود را برطرف کند و امروز با پشتوانه بانک تجارت دوباره وارد عرصه تولید شده است و برای احیا و رونق دوباره این واحدهای تولیدی مدیران کنونی با جدیت در حال برنامه ریزی هستند تا بلکه بتوانند در این استان غبار رکود را از چهره این واحد تولیدی بزدایند.

فعالیت کارخانه سبلان پارچه بعد از رکود طولانی

حالا این کارخانجات با نام ” تجارت دوخت برتر سبلان” وارد عرصه تولید شده اند به گفته مدیرعامل این شرکت در حال حاضر ۹۴۱ نفر در این کارخانه فعالیت دارند و امید است با راه‌اندازی فازهای توسعه‌ای میزان اشتغال‌زایی این کارخانه به سه هزار نفر برسد.

به اذعان اکبر خدامی میزان تولید در این کارخانه به میزان ۳۰ درصد برآورد شده است و در تلاش هستیم با برنامه ریزی منسجم و با طراحی برندهای خاص ظرفیت تولیدی این کارخانه به ۸۰ درصد برسانیم.

به گفته خدامی بعد از رکود طولانی در این مجموعه تمام تلاش خود را بکار می بریم تا این کارخانجات با ورود به عرصه مد و جذب طراحان و متخصصان روز جهش تولید را رونق و در برنامه ریزی های آینده با برند های خاص وارد بازارلباس در کشور و دنیا شویم.

مدیرعامل شرکت تجارت دوخت برتر سبلان اردبیل ادامه داد: این کارخانه تولید شلوار جین با برند آراز جین را ۵۰۰ هزار عدد در ماه رسانده است.

وی همچنین با بیان اینکه هم اکنون از ۸۶ دستگاه ماشین آلات موجود در این کارخانه ۶ دستگاه نیاز به تعمیر و بازسازی دارد، اضافه کرد: بخشی از ماشین آلات این کارخانه در حال استهلاک هستند و قرار بر این شده است با تامین هزینه‌های لازم ماشین آلات کارخانه به تکنولوژی جدید و مدرن مجهز شود.

خدامی با بیان اینکه مدیریت جدید فعالیت خود را از نیمه دوم سال ۱۴۰۲ شروع کرده است، گفت: در حال حاضر خط یک ریسندگی، مقدمات بافندگی و بافندگی با ظرفیت تولید ۷۰ درصد فعال است و ظرفیت تولید خطوط دیگر هم خالی است.

وی همچنین از جذب ایده های فناورانه و نوآورانه در این واحد صنعتی خبرداد و یادآور شد: این کارخانجات سنبل طبیعت در استان است و این مجموعه از ایده های نو و فناورانه در زمینه مد و تولید استقبال می کند.

مجتمع کارخانه‌ای سبلان پارچه شامل هفت کارخانه تولیدی پوشاک زنجیره‌ای در سال ۸۶ راه اندازی شد، این واحد بزرگ تولیدی چرخه کامل تبدیل پنبه به نخ و نخ به انواع منسوجات و پارچه‌ها را دارا می‌باشد و با صرف یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ﷼ با ظرفیت ایجاد اشتغال برای حدود پنج هزار نفر در آن سال راه‌اندازی شد اما پس از مدت بسیار کوتاه این واحد تعطیل شده و تا مرز ورشکستگی پیش رفت.

این کارخانه که تا سال ۹۹ در حالت رکود بود با حمایت‌های دولت و قوه قضاییه دوباره فعال شده است.

گزارش: سمیه درازی

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=10746
  • 47 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.