تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

هدف اصلی نظارت عمومی، تضمین شفافیت، عدالت و حساب‌پذیری در جامعه است

  • کد خبر : 7751
  • 17 آبان 1402 - 12:52
هدف اصلی نظارت عمومی، تضمین شفافیت، عدالت و حساب‌پذیری در جامعه است
نشست اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل با حضور آیت الله دکترسید حسن عاملی، نماینده، ولی فقیه در استان و رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان و اعضای ستاد در محل دفتر امام جمعه برگزار شد.
به گزارش آذردید؛

آیت الله دکتر سید حسن عاملی نماینده محترم، ولی فقیه و رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل در راستای حمایت از فعالیت‌ها و اقدامات قانونی آمران به معروف و ناهیان از منکر و حذف موانع پیش رو در این جلسه گفت: شورا‌های امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی مکلفند در چارچوب سیاست‌های ابلاغی ستاد، برنامه اجرایی خود را برای ترویج، آموزش و اطلاع رسانی در خصوص امر به معروف و نهی از منکر به منظور بالابردن سطح آگاهی‌های عمومی و فرهم آوردن شرایط اقامه امر به معروف و نهی از منکر تلاش نمایند.

وی گفت: نظارت عمومی در جامعه به معنای نظارت و کنترل از سوی عموم مردم بر فعالیت‌ها، رفتار‌ها و تصمیمات افراد و نهاد‌ها است. این نوع نظارت شامل مشارکت شهروندان در فرایند‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی جامعه است.

آیت الله عاملی ادامه داد: هدف اصلی نظارت عمومی، تضمین شفافیت، عدالت و حساب‌پذیری در جامعه است. با توجه به نقش مثبت آن در تقویت دموکراسی و پایبندی به قانون، نظارت عمومی بسیار مهم است و به عنوان یک اصل دستورالعمل برای حکومت‌ها و سازمان‌ها در جامعه شناخته می‌شود.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل با مهم تلقی دانستن آسیب شناسی در سطح جامعه اظهار کرد: آسیب شناسی به ما کمک می‌کند تا عوامل و علل اجتماعی که باعث بروز منکرات در جامعه می‌شوند را شناسایی کنیم. با داشتن اطلاعات دقیق درباره این عوامل، می‌توان بهترین راهبرد‌های برای امر به معروف و نهی از منکر را تدوین کرد.

وی ادامه داد: آسیب شناسی به ما کمک می‌کند تا درک عمیق تری نسبت به نیاز‌ها و خواسته‌های جامعه پیدا کنیم. با درک صحیح نیاز‌های جامعه، می‌توان برنامه‌های مناسب برای امر به معروف و نهى از منکر در این راستا تدوین کرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم میرعباس زاده در خصوص عملکرد و تبیین فعالیت‌های عرصه‌ی جهادی گروه‌های مردمی و تشکل‌ها و دستگاه‌ها حاکمیتی گفت: شناسایی و اولویت بندی معروف‌ها و منکر‌های جامعه بر اساس شاخص‌های فوریت، شدت پیامد‌ها، گستره و تاثیر آن در حل مسائل از وظایف شورا‌های دستگاه‌های حاکمیتی و گروه‌های جهادی می‌باشد.

وی ادامه داد: سازماندهی، آموزش و بکارگیری از نخبگان دستگاه‌ها جهت فعالیت در قالب شورای امر به معروف و نهی از منکر در راستای تسهیل در کار و امورات مردمی در دستگاه‌های مربوطه بسیار مهم و اولویت ما می‌باشد.

میر عباس زاده در بخشی از سخانان خود به تصویب و تسهیل گری آموزش نیروی انسانی در امر به معروف و نهی از منکر، ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر با استفاده از ظرفیت رسانه‌ای و تبلیغات محیطی و اتخاذ تدابیر لازم جهت اجرای دقیق قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، قانون عفاف و حجاب، تشکیل شورا‌ها جهت احیای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه با نقش مردم و مسئولیت مردمی پرداختند.

امام جمعه اردبیل آیت الله دکتر سید حسن عاملی در پایان با تقدیر و تشکر از دستگاه‌های حاکمیتی فعال در احیای فریضتین، خواستار احیای شورای امر به معروف و نهی از منکر تمامی دستگاه‌ها و نهاد‌های سطح استان شد.

گفتنی است در پایان جلسه از ۵ دستگاه برتر شورای امر به معروف و نهی از منکر استان (اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی، اداره کل پزشکی قانونی، اداره کل تعزیرات حکومتی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، منطقه نمونه گردشگری شورابیل شهرداری اردبیل) تجلیل شد.

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=7751
  • 49 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.