تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

حضرت زهرا(س) از تمام هستی خود برای دفاع از ولایت گذشتند

  • کد خبر : 9035
  • 21 آذر 1402 - 12:46
حضرت زهرا(س) از تمام هستی خود برای دفاع از ولایت گذشتند
امام جمعه اردبیل با بیان‌اینکه حضرت زهرا(س) برکات فراوانی را به اسلام عرضه کرد، گفت: حضرت زهرا(س) از تمام هستی خود برای دفاع از ولایت گذشتند.
به گزارش آذردید؛

آیت‌ الله سید حسن عاملی در همایش «حب‌ الحسین یجمعنا» که با حضور پرشور عاشقان خاندان عصمت و طهارت(ع) در مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) این شهرستان برگزار شد در رابطه با شخصیت و فضایل اخلاقی حضرت فاطمه (س) و جایگاه والای آن بزرگوار در تاریخ اسلام به ایراد مطالبی پرداخت و آن حضرت را الگویی نمونه برای همه مسلمانان به ویژه بانوان دانست.

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل با بیان‌اینکه حضرت زهرا(س) برکات فراوانی را به اسلام عرضه کرد، افزود: سبک و شیوه حضرت زهرا(س) در همسرداری و تربیت فرزندان را باید الگو قرار دهیم.

وی تصریح‌کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) فرزندی چون امام حسین(ع) را تربیت کرد که یک ملت، جامعه و تاریخ را مدیون ایشان هستیم.

آیت‌ الله عاملی در ادامه با اشاره به اینکه پیامبر گرامی اسلام می‌گفت «حضرت زهرا(س) قلب من است»، گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) تفسیر والا و زیبای یک بانوی تمام عیار است زنی که با حفظ وقار و متانت و آبرو علاوه بر خانه‌داری در عرصه‌های مختلف با سخنان آتشین خود به دفاع از راه پیامیر اسلام پرداخت.

 

امام جمعه اردبیل اضافه‌کرد: پیامبر گرامی اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) را تکریم می‌کرد و به جای خود می‌نشاند و این فقط جابه‌جایی فیزیکی نبود، بلکه این نشانگر عظمت و شان بانوی دو عالم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری به مصیبت‌های وارده به حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: بانوی دو عالم حضرت زهرا(س) ‌ از تمام هستی خود برای دفاع از ولایت گذشتند.

آیت الله عاملی در پایان با بیان‌اینکه شهدای مدافع حرم عزت ما را حفظ کردند، خاطرنشان‌کرد: دشمنان دین اسلام می‌خواستند حرم فرزندان حضرت زهرا(س) را تخریب کنند که شهدای مدافع حرم نگذاشتند و ما مدیون آنان هستیم و باید یاد و نام‌شان را همواره زنده نگه داریم.

 

گفتنی است، مداحی خلیل خوبکار و قرعه‌کشی سفرهای زیارتی به کربلای معلی و مشهد مقدس از دیگر بخش‌های همایش «حب‌ الحسین یجمعنا» در مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) بندر مرزی آستارا بود.

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=9035
  • 70 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.