تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

هنرمندان و نامداران فرهنگ و هنر تا قاف فرهنگ و هنر ادب را تعالی می دهند

  • کد خبر : 8835
  • 16 آذر 1402 - 10:08
هنرمندان و نامداران فرهنگ و هنر تا قاف فرهنگ و هنر ادب را تعالی می دهند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اردبیل گفت: تعداد هنرمندان و نامدارانی که قرار از آنها تجلیل شود هنرمندان فقط امشب نیستند بلکه قرار است درماه های آینده نیز مجدد از هنرمندان و پیشکسوتان استان اردبیل در برنامه ای مشابه تجلیل بعمل آید.
به گزارش آذردید؛
مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اردبیل نیز در این مراسم ضمن خیرمقدم به سید مجید پوراحمدی ، علی نصیریان هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون ، داریوش مودیبان وهنرمندان حاضر در این آئین ، از مشاور وزیر فرهنگ و مدیرعامل صندوق اعتباری هنربابت عنایت خاصی که به این استان داشته  و اردبیل را به عنوان چهارمین استان ذیل هفت بحر هنر برای برگزاری نکوداشت نامداران آن انتخاب کرده اند، قدردانی کرد
امیر رجبی افزود: تعداد هنرمندان و نامدارانی که قرار از آنها تجلیل شود هنرمندان فقط امشب نیستند بلکه قرار است درماه های آینده نیز مجدد از هنرمندان و پیشکسوتان استان اردبیل در برنامه ای مشابه تجلیل بعمل آید.
وی افزود: امروز متعلق است به نامداران فرهنگ و هنر استان، ۳۰ نفر از برگزیدگان چهره های شاخص و فاخر در رشته های سینما، شعرا، مولفان، هنرمندان رشته های موسیقی، هنرهای نمایشی در دور اول به همت صندوق هنر و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حمایت ویژه استاندار تجلیل می شوند.
همه دارایی فرهنگی و هنری استان اردبیل در ۳۰ نفر محدود نمی شود
مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اردبیل در ادامه سخنان خود با سپاسگزاری از عنایت ویژه سید مجید پوراحمدی که چهارمین آئین نکوداشت نامداران را در این استان برگزار کردند، گفت: ۳۰ نفر در حضور شما عزیزان امشب تجلیل خواهند شد و ۶ ماه آینده در خدمت گروه دیگری از بزرگواران خواهیم بود.
رجبی تاکید کرد: چهره هایی که امروز تجلیل می شوند به این معنا نیست که همه دارایی فرهنگی و هنری استان اردبیل در این ۳۰ بزرگوار محدود شده قطعاً استان چهره های فرهنگی،هنری،  قرآنی، تجسمی، رسانه ای و … دارد که در مرحله دیگر در خدمت دیگران خواهیم بود؛ البته برخی امروز در این مراسم حضور دارند ولی درمرحله بعدی تجلیل خواهند شد.
به گفته وی، این ۳۰ بزرگواری که امروز در خدمتشون هستیم و تجلیل می شوند سیمرغان فرهنگ و هنر استان ما هستند که تا قاف فرهنگ و هنر ادب این استان را تعالی داده و زحمت کشیده و عمر شریفشان را صرف توسعه فرهنگ و هنر استان کرده اند.
معیارهای انتخاب هنرمندان برای تجلیل 
مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به معیارهای صندوق اعتباری هنر برای انتخاب هنرمندان و نامداران برای تجلیل اشاره کرد و گفت: دارا بودن نشان درجه یک هنری، پیشکسوتان بالای ۶۰ سال و نامدار در عرصه فعالیتی همراه با منشا خدمت و اثر از معیارهای انتخاب بوده است.
Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=8835
  • 40 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.