تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

پیگیری‌ها نتیجه داد/ واکسیناسیون در اردبیل سرعت گرفت

  • کد خبر : 2375
  • 15 شهریور 1400 - 15:49
پیگیری‌ها نتیجه داد/ واکسیناسیون در اردبیل سرعت گرفت
با پیگیری‌های چندین روزه مبنی بر تأمین کمبود واکسن در اردبیل، طبق اظهارات مسئولان علوم پزشکی استان، در هفته پیش رو سرعت واکسیناسیون در این استان سرعت خواهد گرفت.
به گزارش آذردید؛

با پیگیری‌های چندین روزه مبنی بر تأمین کمبود واکسن کرونا در استان اردبیل، طبق اظهارات مسئولان علوم پزشکی استان، در هفته پیش رو سرعت واکسیناسیون در این استان سرعت خواهد گرفت.

متأسفانه بررسی آمار اعلام شده از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی نشان می‌دهد که کرمان بالاترین و اردبیل پایین‌ترین پوشش واکسیناسیون را در میان جمعیت هدف داشته‌اند که این موضوع ناشی از کم‌کاری مسئولان در روزهای گذشته بوده است.

طبق بازدید میدانی و عینی خبرنگار، امروز مراکز واکسیناسیون باز بودند، اما به دلیل تعلل چند روز در ارائه واکسن به هم‌استانی‌ها تجمعات و اردحام بالایی در صف‌های واکسیناسیون در تمامی مراکز ارائه واکسیناسیون استان وجود داشت و با برخی بی‌نظمی‌ها افرادی بدون نوبت وارد مراکز می‌شدند.

برنامه‌ریزی‌های لازم برای فعالیت ۲۴ ساعته فعالیت مراکز تجمیعی از اهم مواردی است که انتظار می‌رود مورد توجه واقع شود چرا که این موضوع از تجمعات و ازدحام بی‌مورد جلوگیری خواهد کرد و انتظار می‌رود در راستای ارائه خدمات مطلوب به همشهریان پرسنل مراکز واکسیناسیون نیز نهایت سعی و تلاش خود را برای رعایت نظم و مقررات به کارگیرند.

فعالیت مراکز واکسیناسیون ۲۴ ساعته می‌شود

در این باره، شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان اردبیل در بازدید از مراکز واکسیناسیون تجمیعی اردبیل اظهار داشت: با توجه به سفر وزیر بهداشت و تلاش مسئولان مبنی بر واردات واکسن خارجی شاهد افزایش سرعت واکسیناسیون در استان و نیز ارتقای ظرفیت تزریق واکسن از ۲۰ هزار دوز به ۳۵ هزار دوز هستیم.

وی بیان کرد: با افزایش نیروها مراکز تجمیعی واکسیناسیون فعالیت خود را به صورت ۲۴ ساعته خواهند کرد تا از ازدحام و تجمعات جلوگیری به عمل آید، چرا که عملاً هدف ما ارائه خدمات مطلوب به مردم و کاهش نارضایتی و دغدغه آنان است.

حبیب‌زاده اظهار کرد: تاکنون بیش از ۴۳۸ هزار دوز واکسن در استان تزریق شده که امید می‌رود تا اوایل مهرماه بیش از ۸۰ درصد جمعیت واجد شرایط استان در گروه سنی بالای ۱۸ سال واکسینه شده و دو دوز واکسن خود را دریافت کرده باشند.

وی از آغاز واکسیناسیون دانشجویان با توجه به بازگشایی مدارس خبر داد و افزود: انتظار می‌رود با تدابیر اندیشیده شده بازگشایی واحدهای آموزشی به شکل مطلوب و اساسی باشد تا از وضعیت شکننده کرونا در استان جلوگیری به عمل آید.

حبیب‌زاده تصریح کرد: با خطر ابتلای مادران باردار در استان مواجهیم که از زمان شروع پیک پنجم ابتلای زنان باردار بیشتر بوده و این موضوع نگرانی‌ها را چندین برابر کرده که به همین منظور انتظار می‌رود زنان باردار در معرض خطر به سرعت واکسینه شده و در صورت ابتلا به کرونا تحت مراقبت‌های جدی قرار گیرند.

انتظار می‌رود در روزهای آینده تجمعات در استان کاهش و با افزایش نیروها و فعالیت ۲۴ ساعته مراکز واکسیناسیون، سرعت واکسیناسیون استان اردبیل شدت بیشتری به خود بگیرد.

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=2375
  • 553 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.