تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

کتاب حکمروایی همکارانه در توسعه متعادل مناطق مرزی منتشرشد

  • کد خبر : 10809
  • 23 اسفند 1402 - 10:22
کتاب حکمروایی همکارانه در توسعه متعادل مناطق مرزی منتشرشد
انتشارات جهاد دانشگاهی استان اردبیل کتاب« حکمروایی همکارانه در توسعة متعادل مناطق مرزی: مفاهیم و نظریه ها)» را با رویکردی به حوزه هنر، به ویژه مهندسی شهرسازی گرایش برنامه ریزی منطقه ای منتشر کرد.
به گزارش آذردید؛

 

این کتاب توسط اشکان عصمت یار دانش آموخته رشته مهندسی شهرسازی گرایش برنامه ریزی منطقه ای دانشگاه شهید بهشتی تالیف گردیده که به تمامی نظریات مرتبط با توسعه متعادل و همچنین بحث تخصصی در ارتباط با مناطق مرزی و معرفی و تشریح اجزاء رویکرد نوین حکمروایی همکارانه در این باره می پردازد.

کتاب حکمروایی همکارانه در توسعه متعادل مناطق مرزی مضمون نوشتاری است که با هدف راهنمایی و کمک به سیاست¬گذاران، دانشجویان کارشناسی و به ویژه کارشناسی ارشد برنامه¬ریزی شهری و منطقه¬ای تهیه ¬شده است که حتی به موجب قابلیت بالای این رویکرد در سطوح خردتر، می¬تواند پاسخگوی اهداف طراحان شهری نیز باشد.

در تالیف این اثر، تحصیلات دانشگاهی با مطالعات گسترده به موجب ارائه مقالاتی در سالیان گذشته در این زمینه ادغام شده تا شاید بتواند مسیر تازه¬ای را در تحقیقات و تالیفات توسعه شهری و منطقه¬ای بگشاید و روشن¬گر امید در آینده توسعه این مناطق باشد.

اگر چه این کتاب با حرفه دانش برنامه¬ریزی منطقه¬ای در آمیخته است، بایستی ذکر کرد که برای کلیه دانش¬پژوهانی که با موضوع های مرتبط با فرآیند توسعه چه در سطح منطقه و چه در سطح شهر در ارتباط هستند همچون: برنامه¬ریزان شهری و منطقه¬ای، جامعه¬شناسان، جغرافیدانان، کارشناسان توسعه روستایی و غیره و همچنین کارشناسان سازمان¬های برنامه¬ریزی و سیاست¬گذاری می¬تواند مورد استفاده قرار گیرد.

حکمروایی همکارانه به عنوان رویکردی نوین که کاستی های نهادگرایی و به موجب آن حکمروایی گذشته را رفع کرده و همچنین به دلیل پتانسیل بالای در راستای حل مشکلات مرتبط، در استان های مرزی و توسعه نیافته که دهه هاست از فرآیند توسعه عقب مانده اند و همچنین ایجاد سازگاری با شرایط موجود مختص به هر منطقه مورد توجه قرار گرفته است. درچارچوب یکپارچه ی حکمروایی همکارانه اجزای مختلف، بازیگران، گروه ها و ذی نفعان در سطح منطقه جهت دست یابی به سطح بالایی از موفقیت در زمینه توسعه متعادل برای همکاری با هم به شکلی یکپارچه، غیرخطی و چرخه ای از طریق اصلاح روابط نهادی قرار می‌گیرند.

کتاب« حکمروایی همکارانه در توسعه متعادل مناطق مرزی » ۱۹۰ صفحه ای، در ۷ فصل تالیف شده است و به قیمت ۱۱۰۰۰۰۰ ریال در دسترس علاقمندان قرار دارد.

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=10809
  • 32 بازدید

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.