تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

حکم آتش به اختیار دادستان برای ضابطین در مواجهه با اراذل و اشرار دادستان اردبیل

  • کد خبر : 8385
  • 06 آذر 1402 - 13:55
حکم آتش به اختیار دادستان برای ضابطین در مواجهه با اراذل و اشرار دادستان اردبیل
 در نشست تخصصی با ضابطین انتظامی از آنان خواست؛ درصورت وجود قرائن و امارات قوی بر ارتکاب جرم توسط اراذل و اوباش تمام اقدامات لازم را به منظور حفظ آلات، ادوات، آثار، علایم و ادله جرم و جلوگیری از فرار یا مخفی شدن یا تبانی و بازداشت متهمین با قاطعیت و اقتدار انجام دهند.
به گزارش آذردید؛

 

⚖ به گزارش مرکز رسانه دادستانی اردبیل، جلال آفاقی دادستان مرکز استان در نشست تخصصی فرماندهان انتظامی، روسای پلیس‌های تخصصی و کلانتری‌های اردبیل با تاکید بر اینکه پلیس باید نماد اقتدار ملت باشد، ضمن اعلام حمایت کامل دادستانی از اقدامات قانونی ضابطین، نتایج مثبت حاصل از اجرای طرح جمع‌آوری اراذل و اوباش را تشریح کرده، تداوم مقابله با هرگونه جرائم مخل آرامش عمومی را خواستار شد.

✳️ وی با یادآوری ابلاغ اختیارات کامل قانونی خود به ضابطین در جهت انجام وظایف در آغاز طرح جمع‌آوری اراذل و اوباش، ظرفیت‌های قانونی و موادی از آیین دادرسی کیفری را بیان کرده، از ضابطین خواست؛ در مواجهه با اقدامات مجرمانه اراذل و اشرار به منظور حفظ آثار و ادله و جلوگیری از فرار متهم، برخورد مقتدرانه و قاطع قانونی داشته باشند. توصیه برای توجه مستمر به ارزش و جایگاه لباس سربازی خدمت به ملت و میهن از بخش‌های دیگر صحبت‌های دادستان در جمع ضابطین انتظامی بود.

❇️ حسین سالاری معاون دادستان مرکز استان نیز در این نشست تخصصی با تشریح ابعاد امنیت، بر توسعه و ارتقای امنیت روانی شهروندان اردبیلی تاکید کرد.

✳️ وی دربخش دیگری از سخنان خود، قضازدایی و جرم‌زدایی را از اصول مهم در کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی دانسته، از مراجع انتظامی خواست با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های قانونی و ضوابط و دستورالعمل‌های موجود، همچنین با تلاش برای اصلاح ذات‌البین از تشکیل پرونده‌های قضایی بی‌مورد جلوگیری کنند.

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=8385
  • 50 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.