تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

دیدار اعضای هیأت مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان با رئیس کل دادگستری استان

  • کد خبر : 11258
  • 08 اردیبهشت 1403 - 13:54
دیدار اعضای هیأت مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان با رئیس کل دادگستری استان
تأکید مقام عالی قضایی استان بر لزوم بهره مندی بیش از پیش از ظرفیت های فناوری های نوین در تسریع و تسهیل سازی امورات مردم
به گزارش آذردید؛

حجت الاسلام و المسلمین کثیرلو رئیس کل دادگستری استان در این دیدار با توجه به نقش سیستم های نوین الکترونیکی در تسریع و تسهیل امور بر لزوم استفاده بیش از پیش از ظرفیت های فناوری های نوین تاکید کرد.
وی همچنین با بیان اهمیت نظریات کارشناسی خاطر نشان کرد: اظهارات کارشناسان در پرونده های ارجاعی به آنان بسیار تأثیرگذار در صدور آرای قضایی در محاکم است و بسیاری از آراء صادره بر مبنای نظریات کارشناسی صادر می شود.
بنابراین آن حساسیت، دقت، ویژگی های که در گزینش قضات اعمال می شود باید در انتخاب کارشناسان نیز توجه گردد و نباید مسایل متفرقه و حاشیه ای در صدور نظریات دقیق، علمی و صحیح کارشناسان تأثیر بگذارد.
مقام عالی قضایی همچنین بر بروز بودن اطلاعات علمی کارشناسان تأکید نموده از مسئولان کانون خواست تا از طرق مختلف از جمله برگزاری دوره های آموزشی برای کارشناسان به ویژه کارشناسان جوان نسبت به ارتقای سطح علمی آنان اقدام لازم را انجام دهند و دستگاه قضایی استان نیز آمادگی دارد تا با استفاده از ظرفیت های علمی قضات مجرب، همکاری لازم با کانون را ارایه نماید.
مقام عالی قضایی استان در ادامه همچین از کانون کارشناسان به لحاظ اقدامات و تعاملات انجام گرفته با دادگستری استان به جهت رسیدگی به امورات مردم قدردانی نمود.
در این دیدار محمدرضا قائمیان رئیس هیأت مدیره کانون کارشناسان رسمی با ارائه گزارش عملکرد کانون کارشناسان از ارشادات، راهنمایی ها و اقدامات مقام عالی قضایی استان در رفع موانع و مشکلات و تسریع در امورات مرتبط با پرونده ها قدردانی نمود.

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=11258
  • 14 بازدید

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.