تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

رفع بسیاری از مشکلات شهری با مشارکت بخش خصوصی و جذب سرمایه گذار

  • کد خبر : 6668
  • 08 شهریور 1402 - 10:13
رفع بسیاری از مشکلات شهری با مشارکت بخش خصوصی و جذب سرمایه گذار
رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: در دور ششم شورای شهر با انبوهی از پروژه‌های نیمه تمام مواجه بودیم که خوشبختانه با همدلی اعضای شورای شهر و تلاش شهردار اردبیل بسیاری از این پروژه‌ها تعیین تکلیف شدند.
به گزارش آذردید؛

 

🔹رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: در دور ششم شورای شهر با انبوهی از پروژه‌های نیمه تمام مواجه بودیم که خوشبختانه با همدلی اعضای شورای شهر و تلاش شهردار اردبیل بسیاری از این پروژه‌ها تعیین تکلیف شدند.

🔹دکتر سیدهاشمی امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی مرتفع‌ترین برج دوقلوی استان (دکو سنتر) که با حضور معاون امور مجلس رئیس جمهور، دکتر نیکزاد نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس، استاندار اردبیل و مسئولان انتظامی، نظامی و اجرایی و مدیران شهری در محل پروژه برگزار شد؛ ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنرتصریح کرد: در ابتدای آغاز فعالیت دور ششم شورای شهر اردبیل، اعضای شورای شهر با انبوهی از مشکلات و وجود پروژه‌های نیمه تمام بسیاری در سطح شهرمواجه بود که خوشبختانه با ورود به مشارکت بخش خصوصی و جذب سرمایه گزار بسیاری از این پروژه‌ها تعیین تکلیف شدند.

🔹 وی با بیان اینکه چگونگی رشد و توسعه پایدار شهری با درامد بسیار پایین و محدود شهرداریها، چگونگی بهره مندی از استراتژی قانونی در راستای رشد توسعه اقتصاد شهری و همچنین چگونگی اثربخشی تصمیمات و مصوبات شورا در ارتقا و بهبود کیفیت زندگی شهروندان از جمله پرسش‌هایی بود که اعضای شورای شهر به دنبال پاسخ برای آن‌ها بود؛ افزود: در واقع پاسخ این سوالات افق حرکت و تصمیمات و مصوبات شورای دور ششم شد.

🔹 سیدهاشمی همچنین با اشاره به اینکه حتی اعضای شورای شهر اردبیل به دلیل تعدد پروژه‌های نیمه تمام در تعریف پروژه‌های جدید با تردید مواجه بودند؛ افزود: در سال‌های اخیر پل قدس پروژه‌ای بود که نه تنها موجب رضایت شهروندان نشده بود بلکه صدای اعتراض شهروندان نیز به گوش می‌رسید که خوشبختانه با همدلی و همفکری اعضای شورا و تلاش شهردار اردبیل و حمایت‌های معنوی امام جمعه اردبیل و همچنین حمایت استاندار اردبیل در نهایت این پروژه تکیمل و به بهره برداری رسید و امروز خوشبختانه جنس دغدغه شهروندان تغییر کرده و زیباسازی پل قدس مطالبه شهروندان شده است.

🔹رئیس شورای شهر اردبیل ادامه داد: در راستای تکمیل برخی پروژه‌های نیمه تمام که منجر به بدبینی شهروندان به مسئولان و مدیران شده بود در نتیجه با توسل به سیاست‌های ابلاغی و مصوبات اخیر مجلس در تصویب قانون درامد پایدار شهرداری‌ها توانستیم با مشارکت بخش خصوصی خیل عظیمی از مشکلات را مرتفع کنیم و پروژه‌های جدیدی را تعریف کنیم. بطوریکه پل قدس، پل شهید سلیمانی، پل نیایش تقدیم شهروندان شده و بزرگترین پروژه شهر نیز بعنوان پل بسیج به طول ۸ کیلومتر با پیشرفت ۲۵ در حال اجرا است.

🔹رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر با اشاره به اینکه در مجموعه مدیریت شهری بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه مشارکتی پیش بینی شده و تعدادی در حال قرارداد و یا اجرا است؛ افزود: مجتمع ۶۰۰ واحدی دکوسنتر اولین ساختمان بلند مرتبه تجاری و مسکونی در استان اردبیل با ارتفاع بیش از ۷۰ متر در ۲۲ طبقه با زیر بنای ۱۳۴ هزارمترمربع و با اعتبار بیش از ۲ هزار میلیارد تومان است که عملیات اجرایی آن امروز آغاز شد. قطعا قسمت‌های عمومی این پروژه عظیم با توجه به مسکن‌های مهر و ساخت مسکن‌های ملی علاوه ساماندهی این شهرک در ارتقا کیفیت زندگی شهروندان موثر خواهد بود.

🔹سیدهاشمی با تاکید براینکه از تمامی دستگاه‌های نظارتی استان درخواست داریم در راستای رفع گره‌هایی که در بخش سرمایه گزاری و بخش خصوصی است یاریگر مجموعه مدیریت شهری باشند؛ گفت:همواره توسعه همه جانبه شهر همیاری و تعامل تمامی دستگاه‌های اداری را میطلبد که قطعا مطمئن هستیم اعضای شورای شهر در این مسیر از این همکاری بی بهره نخواهد ماند.

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=6668
  • 97 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.