تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

تاکید معاون بهداشتی دانشگاه بر انجام فعالیت فیزیکی منظم روزانه در بین دانش آموزان

  • کد خبر : 8330
  • 05 آذر 1402 - 12:43
تاکید معاون بهداشتی دانشگاه بر انجام فعالیت فیزیکی منظم روزانه در بین دانش آموزان
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بر ضرورت انجام فعالیت فیزیکی منظم روزانه در بین دانش آموزان و نوجوانان جهت کاهش بیماری های غیرواگیر و مزمن و افزایش نشاط و شادی، تقویت اعتماد به نفس، کاهش اضطراب، استرس و افسردگی تاکید کرد
به گزارش آذردید؛

 

محمد جعفرزاده، معاون بهداشتی دانشگاه با اشاره به افزایش کم تحرکی در بین نوجوانان و دانش آموزان گفت: فعالیت های نشسته مانند تماشای تلویزیون، کار با رایانه، تلفن همراه و تبلت باعث افزایش کم تحرکی در نوجوانان شده است که همین امر، افزایش بیماری های غیر واگیر و مزمن مانند بیماری های قلبی عروقی، دیابت و… را در دوران بزرگسالی به همراه دارد.

🔸وی اظهارداشت: انجام فعالیت فیزیکی منظم به مدت ۶۰ دقیقه در روز، برای افزایش نشاط و شادی، تقویت اعتماد به نفس، کاهش اضطراب، استرس و افسردگی در نوجوانان و دانش آموزان ضروری و مهم است.

🔸معاون بهداشتی دانشگاه بیان داشت: انجام فعالیت بدنی مانند پیاده روی با خانواده یا دوستان، پیاده یا با دوچرخه به مدرسه رفتن، ورزش های باشگاهی متناسب با سن و … باعث تشویق نوجوانان و دانش آموزان جهت انجام فعالیت بدنی منظم می شود.

🔸این مقام مسئول عنوان کرد: آگاهی و نگرش دانش آموزان در زمینه فعالیت های بدنی می تواند موجب بهبود عملکرد آنان در زمینه انجام فعالیت بدنی و ورزش متناسب با سن و شرایط زمینه ای آنان شود.

🔸دکتر جعفرزاده بر ضرورت انجام مراقبت های دوره ای نوجوانان و دانش آموزان تاکید کرد و افزود: انجام مراقبت های دوره ای به ویژه برای نوآموزان پیش دبستانی، دانش آموزان پایه های اول، چهارم، هفتم و دهم باعث حفظ و ارتقاء سلامت آنها می شود.

🔸رئیس مرکز بهداشت استان تاکید کرد: همکاری مجموعه نهادهای مختلف اعم از خانواده، مسئولین مراکز بهداشتی، آموزش و پرورش و رسانه ها در این زمینه بسیار ضروری است.

🔸وی تصریح کرد: دانش آموزان به همراه والدین خود جهت دریافت خدمات و تشکیل پرونده الکترونیک سلامت به کلیه واحدهای بهداشتی در شهرستان ها مراجعه نمایند.

🔸رئیس مرکز بهداشت استان اردبیل افزود: دریافت این خدمات و آموزش ها که مطابق با گروه سنی انجام می شود باعث پیشگیری، تشخیص و درمان زودهنگام برخی بیماری ها می گردد. بنابراین مراجعه دانش آموزان به همراه والدین خود جهت دریافت خدمات و تشکیل پرونده الکترونیک سلامت در واحدهای بهداشتی ضرورت دارد.

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=8330
  • 57 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.