تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
مدیرعامل شرکت تجارت دوخت برتر سبلان تاکید کرد؛

دستیابی به توسعه پایدار و اقتصاد چرخشی راه گریزی برای صنعت نساجی

  • کد خبر : 11574
  • 29 اردیبهشت 1403 - 9:12
دستیابی به توسعه پایدار و اقتصاد چرخشی راه گریزی برای صنعت نساجی
مدیرعامل شرکت تجارت دوخت برتر سبلان راه‌اندازی خوشه صنعتی را به عنوان مغز متفکر مرکزی همراه با دستیابی به توسعه پایدار و اقتصاد چرخشی راه گریزی برای صنعت نساجی برشمرد.
به گزارش آذردید؛

به گزارش روابط عمومی شرکت تجارت دوخت برتر سبلان، اکبر خدامی مدیرعامل شرکت تجارت دوخت برتر سبلان در نشست‌ هم‌اندیشی با اعضای تور آذربایجان شرقی با اشاره به جایگاه مهم صنعت نساجی در ایران افزود: مسلما ایران در جایگاهی قرار دارد که می‌تواند بازار را به دست گرفته و به پیشرفت و توسعه قابل توجهی دست یابد، البته در صورتی که مشارکت و هم افزایی به سمت و سوی استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود برود.

وی با اشاره به حرکت حرفه دوزندگی به سمت کشورهایی همچون آفریقا گفت: باید در این ارتباط برنامه‌ریزی‌های منسجم و اقدامات مثمرثمری توسط واحدهای تولیدی بخش نساجی برای ارتقای وضعیت موجود مبنای کار قرار گیرد.

خدامی در ادامه شرایط متغیر ارزی و قوانین حاکم اقتصادی را باعث مظلوم واقع شدن تولیدکنندگان و بخش خصوصی عنوان کرده گفت: راه‌حل موجود در این زمینه استفاده از پتانسیل‌ها برای دستیابی به اهداف مثمرثمر و نتیجه‌بخش بوده و مسئولان نیز در واقع باید جاده صاف‌کن تلاش‌های ما باشند.

وی ایجاد تشکل صنفی قوی برای راه‌اندازی خوشه‌های تخصصی نساجی را لازمه هم‌افزایی و افزایش بستر رقابت‌پذیری و توسعه بازار برشمرد و خاطرنشان ساخت: اگر راه‌اندازی خوشه‌ها همراه با پیاده‌سازی اساسنامه باشد بدون شک بازاریابی توسعه بازار نیز رقم خواهد خورد.

مدیرعامل شرکت تجارت دوخت برتر سبلان ضعف در آشنایی با طراح و مدلهای به روز را یکی از مشکلات موجود و حال حاضر صنعت نساجی کشور عنوان نموده اظهار کرد: تحقیق و توسعه مرکزی، افزایش رقابت‌پذیری توسعه بازار و تقویت برند مشترک برای ارتقای اقتصاد و بهره‌وری این صنعت در کشورمان بسیار حائز اهمیت و قابل قبول خواهد بود.

وی ادامه داد: برای تحقق این مهم لازم است با شکل‌گیری مغز متفکر مرکزی به سطح اشتراک‌گذاری دانش برسیم چرا که عملا در بحث سیستم انتقال دانش و جانشین‌پروری به صورت کاربردی اقدامی انجام نیافته است.

خدامی لزوم انجام اقدامات اساسی برای توسعه علم مارکتینگ را نیز به عنوان اصل مهم و ضروری برشمرده تصریح کرد: باید از موقعیت‌ها و شرایط موجود به نحو احسن استفاده کرد و با ارتقای کیفیت محصولات تولیدی، تعادل اقتصادی، زنجیره ارزشی، توسعه پایدار و اقتصاد چرخشی را به خصوص برای نسل آینده پدیدار ساخت.

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=11574
  • 48 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.