تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

مکانیزه شدن کامل ارتباط واحدهای انتظامی با دستگاه قضایی

  • کد خبر : 10449
  • 23 بهمن 1402 - 8:04
مکانیزه شدن کامل ارتباط واحدهای انتظامی با دستگاه قضایی
 نشست راهبردی قضایی - انتظامی با حضور معاونین دادستان مرکز استان و شرکت فرماندهان انتظامی، روسای پلیس‌های تخصصی استان و کلانتری‌های شهرستان در محل دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل برگزار شد.
به گزارش آذردید؛

نشست راهبردی قضایی – انتظامی با حضور معاونین دادستان مرکز استان و شرکت فرماندهان انتظامی، روسای پلیس‌های تخصصی استان و کلانتری‌های شهرستان در محل دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل برگزار شد.

حسین سالاری معاون دادستان مرکز استان در نشست راهبردی مسئولین قضایی با فرماندهان انتظامی که در محل دادسرا برگزار شد، با اشاره به مفادی از سند تحول قضایی تسریع در پاسخ‌گویی به مردم و انجام کیفی امور و تسهیل در ارائه خدمات را از اولویت‌ها دانسته، بر مکانیزه شدن کامل ارتباط مرجع انتظامی با واحدهای قضایی تاکید کرد.

در این نشست که معاون برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات رییس‌ کل دادگستری استان نیز حضور داشت، وضعیت موجود در گردش پرونده‌های قضایی بین شعب دادسرا و واحدهای انتظامی بررسی، تصمیمات لازم جهت توسعه سیستمی شدن روند تحقیقات در مرجع انتظامی، افزایش تجهیزات رایانه‌ای در این راستا و تشکیل تیم مشترک انفورماتیک قضایی و انتظامی اتخاذ شد.

کیفیت‌بخشی به اقدامات و پاسخ‌گویی به مراجعان، توجه به قضا‌زدایی با تاکید بر برخورد قاطع با عاملان مخل امنیت، استفاده از ظرفیت دفاتر خدمات قضایی در طرح شکایت صحیح، کاهش گردش پرونده بین دادسرا و مرجع انتظامی جهت تسریع در امور مراجعین و رعایت اصل سرعت و صحت و دقت از جمله محورهای مورد بحث و تاکید در این نشست بود.

همچنین در خصوص برخورد با سارقان خودرو، استفاده پلیس از دوربین در حین اجرای دستورات مقامات قضایی از جمله جلب و تفتیش و ورود به منزل، آمادگی برای انتخابات در جهت حفظ امنیت، تداوم برخورد با مخلان نظم و امنیت و تشدید اقدامات در جمع‌آوری معتادین متجاهر و انتقال به کمپ از جمله موارد دیگر مطرح شده در نشست راهبردی قضایی و انتظامی اردبیل بود.

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=10449
  • 62 بازدید

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.