تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

کیفیت ساخت مسکن ملی از بسیاری ساختمان در داخل شهر بهتر است 

  • کد خبر : 8636
  • 11 آذر 1402 - 20:50
کیفیت ساخت مسکن ملی از بسیاری ساختمان در داخل شهر بهتر است 
پیمانکار قطعات ۱ و ۲ طرح نهضت ملی مسکن در اردبیل گفت: پروژه مسکن ملی در این شهرستان با نظارت دقیق مهندسی پیش می رود و کیفیت ساخت آن از بسیاری از ساختمان های داخل شهر بهتر است.
به گزارش آذردید؛

احمد حمیدپور، مدیر شرکت شاخص کار کوشا که پروژه یک هزار و ۳۴۰ واحدی قطعات ۱ و ۲ طرح نهضت ملی مسکن را تحت پیمان دارد در گفت و گوی اختصاصی با #پیام_اردبیل اظهار کرد: این پروژه در ۶۷ بلوک ۲۰ واحدی اجرا می شود که در هر بلوک، یک پیلوت (پارکینگ) به اضافه پنج طبقه روی آن و در هر طبقه چهار واحد احداث می شود.

وی در خصوص پیشرفت فیزیکی و مدت قرارداد این پروژه تصریح کرد: پیشرفت پروژه بر اساس آن چه که از طرف اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل ارزیابی و تایید شده، حدود ۲۵ درصد می باشد. همچنین طبق قرارداد بین این شرکت و راه و شهرسازی اردبیل، مدت قرارداد ۳۰ ماه از ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ تعیین شده است.

حمید پور کیفیت ساخت پروژه را از بسیاری از ساختمان های داخل شهر بهتر دانست و افزود: مسئولیت نظارت از طرف سازمان نظام مهندسی و به شکل ارجاع حقیقی و رندومی به صورت کاملا شفاف و عادلانه انجام می گیرد.

مدیر شرکت شاخص کار کوشا با بیان این که میزان تسهیلات برای هر متقاضی هم اکنون به مبلغ ۵۵۰ میلیون تومان رسیده، درباره زمان بندی دریافت مبلغ آورده از سوی متقاضیان بیان کرد: معمولا آورده متقاضیان بر حسب پیشرفت فیزیکی و صورت وضعیت های تایید شده پیمانکاران و به درخواست کارفرما انجام می گیرد. تعیین زمان‌ دقیق در خصوص دریافت آورده های متقاضیان به عهده اداره راه و شهرسازی است.

احمد حمیدپور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اظهار نظرهای غیرکارشناسی در خصوص این پروژه ها در فضای مجازی از این رسانه ها خواست با ادعاهای عجیب و غریب دل مردم را خالی نکنند.

او افزود: به منظور تسریع در اتمام این پروژه به حمایت همه دستگاه ها و نهادها از جمله اداره راه و شهرسازی، نظام مهندسی ساختمان، شهرداری ها، بانکهای عامل نیاز است.

وی در تشریح نوع حمایت ها گفت: اولین حمایت، حمایت از طرف کارفرماست، کارفرما موظف است زمینی را که برای اجرای مسکن ملی تحویل پیمانکار می دهد، نه معارض شخصی داشته باشه و نه معارض دولتی، به عبارتی کارفرما باید مشکل معارض زمین‌های پروژه را قبل از عقد قرارداد با پیمانکار حل و فصل کند تا مراحل اداری و اجرایی کار سریعتر پیش رود. حمایت بعدی از سوی کارفرما تزریق به موقع اعتبار است.

حمیدپور ادامه داد: انتظار بعدی کاهش بروکراسی در نظام مهندسی و شهرداری‌ است. نظام مهندسی و شهرداری‌ حتما بایستی کارگروه‌های ویژه‌ای نسبت به حل مشکلات مسکن ملی تشکیل داده و اقدامات را سریعتر انجام دهند.

مدیر شرکت شاخص کار کوشا در پایان با اظهار امیدواری در خصوص آینده این پروژه گفت: هم متقاضیان دلشان می خواهد سریعتر صاحب خانه شوند و هم پیمانکار می خواهد زودتر پروژه را تمام کند، چون سقف مبلغ پیمانی که برای پروژه‌های مسکن ملی از طرف دولت تعیین شده خیلی پایین است، این موضوع برای خود دولت هم که وعده ساخت چهار میلیون واحد مسکن ملی را داده، قطعا مفید و سودمندخواهد بود.

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=8636
  • 130 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.