تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

شناخت وظایف ذاتی از سوی مسئولان برگزاری انتخابات گام مهم در برگزاری انتخابات پرشور و سالم است

  • کد خبر : 10562
  • 02 اسفند 1402 - 8:27
شناخت وظایف ذاتی از سوی مسئولان برگزاری انتخابات گام مهم در برگزاری انتخابات پرشور و سالم است
جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی به منظور رصد و پالایش اخبار اطلاعات انتخاباتی با حضور مقام عالی قضایی استان، دادستان مرکز استان، مسئولان قضایی و جمعی از مدیران و مسئولان متولی در دادگستری استان برگزار شد.
به گزارش آذردید؛

حجت الاسلام و المسلمین کثیرلو رئیس کل دادگستری استان در این جلسه با تبریک اعیاد شعبانیه با تشریح اهمیت انتخابات و لزوم برگزاری پرشور و مشارکت حداکثری مردم، از مسئولان دستگاه ها و نهادهای ذیربط در فراهم آوردن بستری مناسب برای برگزاری انتخابات پرشور قدردانی نمود.
وی در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص چهار مقوله مهم مشارکت، رقابت، امنیت و سلامت در انتخابات تصریح کرد: همه عوامل دخیل در انتخابات اعم از نامزدها، هواداران و نیز فرمانداران ، بخشداران ، شهرداران و سایر مسئولان و مدیران دستگاه های دولتی باید همه جوانب قانونی در مراحل برگزاری انتخابات اعم از قبل، حین و بعد از انتخابات را رعایت کنند تا شاهد انتخابات پرشور و سالم در استان بدون کمترین میزان تخلف و جرائم انتخاباتی در استان باشیم.
مقام عالی قضایی استان همچنین با اشاره به وظایف نهادها و دستگاه های مختلف، مسئولیت هیات های نظارتی و هیات های اجرایی را بسیار مهم ذکر کرد و گفت : در این دوره از انتخابات با توجه به دستورالعمل های ابلاغی جدید، دادستان ها و روسای حوزه های قضایی عضو هیات های نظارتی بوده و با کوچکترین موارد تخلفاتی مطابق با قانون برخورد می نمایند.
وی گفت: علاوه بر آن گشت های تلفیقی با حضور نمایندگان دادسرا با حضور مراجع نظامی و امنیتی در حوزه های مختلف رای گیری و سطح شهر حضور خواهند داشت و با هرگونه تخلفات انتخاباتی از جمله در بحث خرید و فروش احتمالی آرا مطابق قانون برخورد خواهند داشت.
مقام عالی قضایی استان با قدردانی از عملکرد صدا و سیما در تبیین و ترویج مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بر لزوم رصد و نظارت دقیق تر بر فضای مجازی برای پیشگیری از هرگونه جرائم و تخلفات انتخاباتی تاکید کرد.
وی در پایان افزود: الحمدالله استان اردبیل از حیث میزان هماهنگی مسئولان استانی در مواجهه با رویداد ها از جمله برگزاری انتخابات در سطح بالایی قرار دارد و امید در انتخابات پیش رو نیز شاهد هماهنگی، تعامل و همکاری بیش از پیش برای برگزاری انتخابات پیش رو باشیم.
در این نشست اعضای حاضر ضمن ارایه گزارش فعالیت های انتخاباتی در استان راهکار ها و پیشنهاد های لازم را در خصوص پیشگیری از تخلفات انتخاباتی، ارایه نمایند.

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=10562
  • 30 بازدید

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.