تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

اجرای طرح تفکیک از مبدا زباله شهری در اردبیل

  • کد خبر : 8882
  • 18 آذر 1402 - 7:26
اجرای طرح تفکیک از مبدا زباله شهری در اردبیل
سخنگوی شورای شهر اردبیل با بیان اینکه طرح تفکیک از مبدا پسماند شهری در تبعیت از ابلاغیه وزارت کشور در مورد تبدیل زباله به ثروت و رعایت هوای پاک است؛افزود: این طرح در اردبیل نیز بصورت BOLT به مدت ۹ سال و با سهم ۸ درصد سود سهم شهرداری اجرا خواهد شد.
به گزارش آذردید؛

سلامت صفری سخنگوی شورای اسلامی شهر اردبیل در ۹۳ امین جلسه رسمی شورای شهر،ضمن گرامیداشت روز دانشجو و روز حسابدار گفت: در این جلسه اجرای طرح تفکیک از مبدا پسماند شهری یکی از مصوبه های مهم بود که مجوز اجرای آن با موافقت اعضای شورای شهر صادر شد.

وی با بیان اینکه طرح تفکیک از مبدا پسماند شهری در تبعیت از ابلاغیه وزارت کشور در مورد تبدیل زباله به ثروت و رعایت هوای پاک است؛افزود: این طرح در اردبیل نیز بصورت BOLT به مدت ۹ سال و با سهم ۸ درصد سود سهم شهرداری اجرا خواهد شد.

عضو هئیت رئیسه شورای شهر همچنین با اشاره به اینکه در این جلسه تاکید شد مدیریت خرید زباله خشک از منازل در قالب اپلیکیشن در اختیار شهرداری قرار گیرد؛تصریح کرد: مقرر شد جهت اجرای صحیح و موفق این طرح،ضمانتنامه معتبر در مورد پرداخت پول مردم و حسن انجام کار اخذ شود.

صفری ادامه داد: از آنجایی که روزانه ۳۰ درصد از ۴۰۰ تن زباله شهری، زباله خشک است و ضمن اینکه سالانه حدود ۱۲ میلیارد تومان از هزینه‌های شهرداری در قراردادهای آتی شرکت‌های خدماتی کم می‌شود؛ لذا اجرای این طرح در اردبیل ضروری است و کل خانوارهای استقبال کننده نیز به نوعی درآمد خواهند داشت.

وی افزود: اطلاع رسانی و تبلیغات پیرامونی و محیطی بموقع و کامل، استقرار ایستگاه‌ها در مکان‌های مناسب و ساماندهی زباله‌گردها از ضروریات اجرای این طرح است. سلامت صفری به مصوبه مهم دیگر مبنی بر صدور مجوز به پروژه مشارکتی دوچرخه هوایی در شورابیل اشاره کرد و گفت: این طرح علاوه بر نوآوری و نشاط آوری در جلب توجه برای توریسم و گردشگران و شهروندان نیز قابل توجه خواهد بود.

سخنگوی شورای شهر اردبیل تشریح کرد: لایحه ی دیگر شهرداری با اهداف ساماندهی دروازه ورودی شهر از طرف جاده تبریز و حریم پل بسیج، احیای تاریخی تپه نادر، باز شدن خیابان جدید به شهرک نادری، ایجاد پارک ۷ هکتاری متصل به تپه نادری، ایجاد فضای مذهبی و آموزشی و تعیین تکلیف احداثات مسکونی مربوط بود که لایحه تملک پیشنهادی با ۲۳ درصد سهم مالک از خالص مسکونی به تصویب شورا رسید.

عضو شورای شهر اردبیل همچنین بیان کرد: در ادامه جلسه مجوز اجرای صورت جلسه شورای نامگذاری شهرستان با تغییرات در هفت بند از کل ۲۱ بند، مجوز لوایح نحوه محاسبه بند ۴ ماده ۲۳ تعرفه عوارض و بهای خدمات سال ۱۴۰۲، مجوز افتتاح حساب صندوق رفاه کارگران و حساب سپرده در بانک قرض الحسنه مهر ایران مجوز داده شد.

صفری گفت: همچنین در این جلسه لایحه صدور مجوز افتتاح و حساب مشترک فی مابین شهرداری و شرکت اکوفناور جهت بررسی بیشتر به کمیسیون عودت داده شد و لایحه توافق شهرداری با ستاد اجرایی هم به تصویب نرسید.

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=8882
  • 93 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.