تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

محفلی باارزش تر از محفل تجلیل از نخبگان نیست

  • کد خبر : 2822
  • 14 آذر 1400 - 13:59
محفلی باارزش تر از محفل تجلیل از نخبگان نیست
امام جمعه اردبیل گفت: محفلی با ارزش‌تر از محفل تجلیل از نخبگان علمی وجود ندارد و جای تأسف است که در چنین محفل ارزشمندی برخی از مدیران و مسئولان استانی حاضر نشدند.
به گزارش آذردید؛

آیت‌الله سید حسن عاملی در مراسم تجلیل از برترین‌های کنکور ۱۴۰۰ در مصلای شهر اردبیل اظهار داشت: محفلی با ارزش‌تر از محفل تجلیل از نخبگان علمی وجود ندارد و جای تأسف است که در چنین محفل ارزشمندی برخی از مدیران و مسئولان استانی حاضر نشدند.

امام جمعه اردبیل ضرورت ارج‌گذاری به علم و عالم را یادآور شد و گفت: باید ارزش‌های علمی در جامعه مقدس و مبارک شمرده شده و بیش از هر زمان دیگر تلاش کنیم تا دانش و علوم جدید توسعه و گسترش پیدا کند.

وی با قدردانی از تلاش دانش‌آموزان برای افتخارآفرینی در عرصه کنکور سراسری افزود: در وهله نخست این همت دانش‌آموزان است که در اوج کمبودها و نقصان‌ها سعی کردند تا در عرصه علمی خوش درخشیده و برای این استان افتخار کسب کنند.

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: معلمان و اساتیدی که گمنام در این مسیر حرکت می‌کنند، با عشق و علاقه سعی می‌کنند تا تربیت نسل آینده را بر عهده گرفته و در یک اقدام جهادی کشور را در این برهه حساس از محاصره اقتصادی و تکنولوژی خارج کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل، اضافه کرد: ما امروز برای شکستن حصار دشمنان در تنگنای اقتصادی و دستیابی به تکنولوژی‌های جدید به مدیریتی هوشمند و عقلانی نیاز داریم که ضروری است مدیران استانی و شهرستانی با تمام توان و ذکاوت خود سعی کنند از ظرفیت نخبگان و فرهیختگان استفاده کنند.

عاملی بیان کرد: شورا و شهرداری باید نسبت به ایجاد فضای سالم تربیتی در جامعه کمر همت بسته و کاری کنند تا نماد شهر، نماد علم، عقلانیت و حرکت رو به جلو در رسیدن به فرهیختگی باشد.

وی ضرورت دوری صاحبان قدرت و ثروت را از دستیابی به نظام تعلیم و تربیت و جلوگیری از دخالت‌های بی‌مورد آنها یادآور شد و ادامه داد: ما به شدت نیازمند تقویت هویت دینی در جامعه در سایه علم و مهارت‌ها هستیم چرا که امروزه در دنیا با ابزارهای مختلف سعی می‌کنند نسلی شایسته و حساس به مسائل زیست‌محیطی و استفاده بهینه از انرژی برق، آب و گاز تربیت کرده و تحویل جامعه دهند.

وی از پدران و مادران خواست تا بهترین فضای تربیتی را با استراتژی صحیح در منزل برای فرزندان خود فراهم کرده و کاری کنند تا فرزندان آنها اسباب قدرت روحی اولیا باشند.

نماینده ولی فقیه در استان ضرورت توجه به مناطق محروم و نخبگان این مناطق را یادآور شد و خاطرنشان کرد: باید امکانات، ابزار و وسایل آموزشی به تناسب نخبگی در مناطق محروم توزیع و تأمین شود و ما تلاش می‌کنیم تا مصلای اردبیل را مکانی برای استفاده دانش‌آموزان از وسایل و کتب کمک آموزشی قرار داده تا از این ظرفیت بهره‌برداری شود.

عاملی اضافه کرد: باید پایگاه‌های بسیج در محلات و مساجد به کانون تحول علمی تبدیل شوند چرا که در هر برهه‌ای بسیج ورود پیدا کرده نتایج سودمند و ثمربخشی را شاهد بودیم.

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=2822
  • 425 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.