تاریخ : یکشنبه, ۷ تیر , ۱۴۰۵

با طبیعت بی رحمانه رفتار کرده ایم

  • کد خبر : 4110
  • 12 September 2022 - 18:59
با طبیعت بی رحمانه رفتار کرده ایم
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت:ما با طبیعت بی رحمانه رفتار کرده ایم و این واکنش طبیعی است که الان با چالش ها و ابر بحران های زیست محیطی روبرو هستیم.
به گزارش آذردید؛

نادر تقی زاده در همایش ملی صیانت از منابع طبیعی که در محل دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد با اعلام این مطلب افزود: متاسفانه کشور عزیزمان را به سمت بحران زیست محیطی سوق داده ایم که غفلت بیش از آن می تواند موجب بحران غیر قابل کنترل شود و این واقعیتی غیرقابل کتمان هست.

وی بیان داشت: قانون طبیعت عالی ترین و متعالی ترین قانون الهی است و این بدین معنی هست در زمینی که گندم کاشته ایم هیچوقت جو درو نخواهیم کرد.
تقی زاده اظهار داشت : منشاء این همه سیل های ویرانگر، افزایش گردوخاک، خشکسالی و فرو نشست زمین آیا جز این است که ما مراتع و جنگلها را با دست خودمان نابود کرده ایم و با این طبیعت مهربان چه کرده ایم که برای ما سیلی و شلاق می زند.

وی از نخبگان دانشگاهی و کنشگران علمی خواست که راهکارهای علمی و عملیاتی را برای برون رفت از این بحرانها مطرح و مطالبه گری کنند، چرا که همه سوار یک کشتی هستیم.

تقی زاده گفت: طرح صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست را نه در قالب شعار بلکه با احساس مسئولیت در عمل پیاده کنیم ودر محضر خدا ومردم باید بعنوان یک مسئول وجدان خود را پاسخگو بدانیم و از هیچ کوششی برای برون رفت از این مشکل کوتاهی نکنیم.

وی در خاتمه گفت: در این خصوص از بدو شروع خدمتگزاری برنامه جامع وطرح تحول بخش کشاورزی را ارایه کرده و در جهت اجرای آن از تمام ظرفیت موجود بهره خـواهیم برد.

لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=4110
  • 433 بازدید

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.