تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

اصلاح و بازنگری در مفاد قراردادهای مشاورین املاک و خودرو گامی نوین در کاهش اختلافات معاملات ملکی و خودوریی 

  • کد خبر : 11537
  • 25 اردیبهشت 1403 - 12:14
اصلاح و بازنگری در مفاد قراردادهای مشاورین املاک و خودرو گامی نوین در کاهش اختلافات معاملات ملکی و خودوریی 
معاون دادگستری اردبیل از اصلاح و بازنگری در مفاد قراردادهای مشاورین املاک و خودرو گامی نوین در کاهش اختلافات معاملات ملکی و خودوریی خبر داد.
به گزارش آذردید؛

اصلاح و بازنگری در مفاد قراردادهای مشاورین املاک و خودرو گامی نوین در کاهش اختلافات معاملات ملکی و خودوریی

به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، در راستای ساماندهی به فعالیت مشاورین املاک و خودرو و پیشگیری از بروز اختلافات و طرح دعاوی در محاکم، جلسه ای با حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان، مدیرکل تعزیرات استان، تعدادی از قضات دادگاه های تجدید نظر، معاون اتاق اصناف و رئیس اتحادیه های مشاورین املاک و خودرو برگزار شد.

 

جهانگیر جوانمرد معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در این جلسه با بیان اینکه بیشترین میزان پرونده های متشکله در محاکم حقوقی مربوط به اختلافات و دعاوی معاملات ملکی و خودرویی است گفت: با توجه به رسالت دستگاه قضایی مبنی بر پیشگیری از وقوع جرم، این معاونت پس از بحث و بررسی راهکار های مختلف و تحلیل مفاد قرارداد های مکتوب موجود در نمایشگاه های خودور و املاک و نیز احصاء برخی از ایرادات در این قراردادها بر این شد تا مفاد آن با استفاده از متولیان و صاحبنظران حقوقی بازنگری و اصلاح شود که پس از جمع بندی و تأیید نهایی ، قراردادهای جدید از طریق اداره ثبت و اسناد و املاک در اختیار اتاق اصناف و اتحادیه های مشاورین املاک و خودرو قرار گیرد.

 

جوانمرد گفت: تصویب و اجرایی نمودن این قرار داد ها علاوه بر اینکه از بروز بسیاری از اختلافات و طرح دعاوی در محاکم جلوگیری می کند از طرفی در صورت بروز اختلافات، عاملی موثر در تسهیل ادله اثبات دعوی است که در تسریع رسیدگی ها و کاهش اطاله دادرسی ها نیز بسیار موثر است.

وی افزود: برگزاری جلسات بحث و بررسی برای اصلاح و بازنگری در قراردادهای ملکی و خودروی به ابتکار این معاونت برای اولین بار است که در کشور اتفاق می افتد که فرم نهایی آن می تواند ملاک و الگوی مکتوب و قابل استفاده در تمام کشور باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گفت: اصلاح و بازنگری در قرار دادهای پیش فروش ساختمان ها، مشارکت در ساخت، اجاره نامه، مبایعنه نامه خودرو و املاک از موضوعاتی که پیش نویس جدید آن در حال تنظیم است و تا سه ماه آینده در اختیار مشاورین املاک و خودرو قرار می گیرد.

 

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=11537
  • 36 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.