تاریخ : پنج شنبه, ۴ تیر , ۱۴۰۵

افزایش پذیرش بیمارستان‌های اردبیل نشانه اطمینان مردم به بخش دولتی است

  • کد خبر : 6744
  • 11 September 2023 - 11:47
افزایش پذیرش بیمارستان‌های اردبیل نشانه اطمینان مردم به بخش دولتی است
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی مراجعه به مراکز اورژانس و بستری در بیمارستان‌ها نشانگر ارتقا سطح اطمینان مردم به خدمات بهداشتی و درمانی بخش دولتی، مهمانپذیر بودن استان و تاثیر تفاوت تعرفه‌های دولتی با غیردولتی است.
به گزارش آذردید؛

دکتر رامین نسیمی گفت: بدون احتساب مراجعه کنندگان به بیمارستان خلخال که زیر نظر دانشکده علوم پزشکی آن شهرستان اداره می‌شود، در سال گذشته یک میلیون و ۲۶۰ هزار و ۴۰۳ نفر به مراکز اورژانس بیمارستان‌های دولتی استان مراجعه کرده یا در این مراکز بستری شده‌اند.
وی افزود: در سه ماهه نخست سال قبل حدود ۲۶ هزار نفر به اورژانس بیمارستان امام (ره) اردبیل مراجعه کرده یا در آن مرکز درمانی بستری شده‌اند و این رقم امسال در سه ماهه نخست به ۳۱ هزار نفر افزایش یافته است و در بیمارستان فاطمی اردبیل نیز در پنج ماه نخست سال گذشته مراجعه و بستری ۶۳ هزار نفر ثبت شده بود که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال جاری به ۷۸ هزار نفر رسیده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: در کنار باور و اطمینان مردم به خدمات بهداشتی و درمانی بخش دولتی و همچنین تفاوت تعرفه‌های بخش‌های دولتی با خصوصی، مسافرت گردشگران به استان اردبیل نیز در افزایش مراجعات به مراکز درمانی دولتی تاثیرگذار بوده است، به نحوی که تعداد مراجعه به اروژانس و بستری در بیمارستان شهرستان گردشگرپذیر مشگین شهر در پنج ماه نخست سال قبل ۵۶ هزار نفر بوده و در مدت زمان مشابه سال جاری به ۶۳ هزار نفر رسیده است.
نسیمی دوست علت دیگر افزایش مراجعات به مراکز اورژانس و بیمارستان‌ها را آشنایی کم مردم به سطح بندی بیماری‌ها دانست و گفت: برخی از شهروندان برای درمان یک اسهال و استفراغ ساده بجای درمانگاه‌های شبانه روزی به مراکز اورژانس و بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند که با اجرای کامل سیستم ارجاع از پزشک خانواده در استان، این موضوع نیز ساماندهی خواهد شد.
وی تصریح کرد: آمار مراجعه به مراکز اورژانس و بیمارستان‌ها به صورت رندمی و میانگین قابل احصا و بررسی است و نمی‌توان به همه ماه‌های سال تعمیم داد، به دلیل اینکه اغلب در شهریور ماه، بخشی از بیماری‌های مربوط به فصل تابستان فروکش می‌کند و اندکی از مراجعات به اورزانس‌ها و بیمارستان‌ها کاسته می‌شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل گفت: با پیگیری‌های دانشگاه علوم پزشکی استان و همکاری مسئولان استانی، سطح امکانات و خدمات بهداشتی و درمانی در مراکز دولتی استان، روز به روز در حال افزایش است و از همه فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود برای تسهیل و افزایش خدمات رسانی به مردم و مراجعه کنندگان استفاده می‌کنیم.

 

لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=6744
  • 163 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.