تاریخ : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳

برخورد جدی با تعاونی‌های متخلف بازار و مسکن

  • کد خبر : 11678
  • 07 خرداد 1403 - 12:57
برخورد جدی با تعاونی‌های متخلف بازار و مسکن
معاون دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل که با ابلاغ دادستان مرکز استان برای ساماندهی بازار زمین و مسکن اردبیل و برخورد با جرائم، جاعلان و کلاهبرداران این بازار ماموریت یافته است؛ با تشریح اقدامات چند روز گذشته و عملیات شناسایی و دستگیری چندین متهم و سرکردگان اصلی جعل و کلاهبرداری در پوشش مشاوران املاک و پلمب دفاتر بنگاه‌های املاک غیرقانونی که با کشف حجم گسترده‌ای از قراردادهای جعلی و انواع مهر تعاونی‌ها و اوراق دولتی همراه بود، از ورود عملیات به گام جدید خبر داده، افزود: در گام بعدی با دفاتر اسناد رسمی متخلف و تعاونی‌های مسکن اداراتی که مرتکب جرم و موجب گرفتاری افراد زیادی شده‌اند برخورد می‌شود.
به گزارش آذردید؛

مرتضی طاهری‌فرد معاون دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل که با ابلاغ دادستان مرکز استان برای ساماندهی بازار زمین و مسکن اردبیل و برخورد با جرائم، جاعلان و کلاهبرداران این بازار ماموریت یافته است؛ با تشریح اقدامات چند روز گذشته و عملیات شناسایی و دستگیری چندین متهم و سرکردگان اصلی جعل و کلاهبرداری در پوشش مشاوران املاک و پلمب دفاتر بنگاه‌های املاک غیرقانونی که با کشف حجم گسترده‌ای از قراردادهای جعلی و انواع مهر تعاونی‌ها و اوراق دولتی همراه بود، از ورود عملیات به گام جدید خبر داده، افزود: در گام بعدی با دفاتر اسناد رسمی متخلف و تعاونی‌های مسکن اداراتی که مرتکب جرم و موجب گرفتاری افراد زیادی شده‌اند برخورد می‌شود.

طاهری‌فرد ادامه داد؛ برابر دستور دادستان مرکزاستان کلیه دفاتر مشاورین املاک غیرمجاز پلمب می‌شود اما بخاطر دامنه‌دار بودن جرائم ارتکابی توسط آنان و وجود گزارشاتی از همدستی برخی دفاتر اسنادرسمی و تعاونی‌های مسکن ادارات، موضوع در دستور کار دادستانی قرار گرفته است.

معاون دادستان اردبیل اظهار داشت: برخورد با تعاونی های متخلف ادارات شدیدتر از مشاوران املاک متقلب خواهد بود.

وی گفت: تعاونی هر نهاد و سازمانی که با سوء استفاده از اعتبار دستگاه متبوع، مبادرت به تضیبع حقوق مردم، ایجاد نارضایتی و بدبینی و اخلال در امنیت روانی کرده، موجبات اختلاف و گرفتاری مردم را فراهم نموده، تحت تعقیب قرار می‌گیرد و با اعضای هیئت‌مدیره تعاونی های متخلف ادارات درهر جایگاه و سمتی باشند بدون اغماض و مماشات برخورد عبرت‌آموز می‌شود.

گفتنی است؛ از مدتها قبل و طی اقداماتی متقلبانه قراردادهای جعلی زیادی در اردبیل به فروش رفته است. تعدادی از قراردادهای واگذاری زمین به‌نام تعاونی‌های واهی یامنحل شده بوده و درخصوص تعدادی نیز عملا زمینی وجود خارجی نداشته است. فروش یک زمین به نفرات متعدد نیز ازجمله اقدامات مشاوران متخلف املاک با همدستی و همکاری برخی دفاتر اسناد یا تعاونی‌های مسکن بوده است.

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=11678
  • 25 بازدید

برچسب ها

نوشته‌های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.